Violence on medical staff and disability of the quality of health services in North Macedonia

Küçük Resim Yok

Tarih

2020

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Introduction: Health workers care about the health of all citizens. They are the ones who do everything to save human lives. Attacking a health worker and a health care worker while performing a health activity is prohibited and punishable by law. Violence against healthcare professionals has become a chronic problem in our country that requires long-term therapy and resolution. But we need a long-term strategy aimed at government institutions, us, and especially patients because healthcare professionals are with patients, not against them. Methodology: The purpose of this research is to determine the situations that most commonly cause dissatisfaction in patients resulting in anger and violence against medical staff, then what preventive measures would be taken to reduce violence, that is, what solutions are needed to solve the problem on both sides, what do the citizens of North Macedonia think about the attitude of the health workers, and which health workers are most vulnerable to violence. Discussion: According to the citizens of North Macedonia, the main reasons for this behaviour are corruption, long wait, and the reception of patients by mixed order. Patients dissatisfaction is also caused by other factors such as unprofessional behaviour by healthcare professionals, often inaccessible medical treatment or therapy, all of which leads to despair, shock, some even depression. Preventive measures are needed to enable violence to be reduced. Educational content is needed for both patients and medical staff. Patients need to understand that medicine is not all-powerful. At the same time, healthcare workers must be reminded of the Code of Ethics, the Hippocratic Oath, and must not express their anxieties, frustrations and tiredness to patients. Patients must trust staff, and healthcare professionals understand that they are there for the sake of patients. The most exposed to physical and verbal violence are nurses and counter workers because when the patient arrives, the first contact is with them. Conclusion: We need a functioning system, a system that will provide everything to the patient, but which will expect from him due respect and attitude towards health care workers because violence is not the solution and with violence, we cannot achieve positive changes. We’re here for the patients, but still, we’re the patients.
Giriş: Sağlık çalışanları tüm vatandaşların sağlığına önem vermektedir. Onlar insan hayatını kurtarmak için her şeyi yapanlardır. Bir sağlık faaliyeti gerçekleştirirken sağlık çalışanına saldırmak, yasalarca yasaklanmıştır ve cezalandırılmaktadır. Sağlık profesyonellerine yönelik şiddet, ülkemizde uzun süreli tedavi ve çözüm gerektiren kronik bir sorun haline gelmiştir. Ancak, devlet kurumlarına, bize ve özellikle hastalara yönelik uzun vadeli bir stratejiye ihtiyacımız var, çünkü sağlık uzmanları hastalarla birdir, onlara karşı değil. Yöntem: Bu araştırmanın amacı, sağlık personeline karşı öfke ve şiddete yol açan hastalarda en sık memnuniyetsizliğe neden olan durumları, şiddeti azaltmak için hangi önleyici tedbirlerin alınacağını, yani sorunu çözmek için hangi çözümlere ihtiyaç duyulduğunu belirlemekte, her iki tarafta da sorunu çözmek için hangi çözümlere ihtiyaç duyulmakta, Kuzey Makedonya vatandaşları sağlık çalışanlarının tutumu hakkında ne düşünmekte ve hangi sağlık çalışanlarının şiddete en savunmasız olduğunu belirlemektedir. Tartışma: Kuzey Makedonya vatandaşlarına göre, bu davranışın ana nedenleri yolsuzluk, uzun süre beklemek ve hastaların karışık sırada alınmasıdır. Hastaların memnuniyetsizliği, sağlık profesyonellerinin profesyonel olmayan davranışları, genellikle erişilemeyen tıbbi tedavi veya terapi, hepsi de umutsuzluğa, şoka, hatta depresyona neden olan diğer faktörlerden biridir ve bunlardan kaynaklanmaktadır. Şiddetin azaltılması için önleyici tedbirlere ihtiyaç vardır. Eğitim içeriği hem hastalar hem de sağlık personeli için gereklidir. Hastalar ilacın tamamen güçlü olmadığını anlamalıdır. Aynı zamanda, sağlık çalışanlarına Etik Kurallar, Hipokrat Yemini hatırlatılmalı ve hastalara endişeleri, hayal kırıklıkları ve yorgunlukları ifade edilmemelidir. Hastalar personele güvenmelidir ve sağlık uzmanları hasta uğruna orada olduklarını anlamalıdır. Fiziksel ve sözlü şiddete en fazla maruz kalanlar hemşireler ve işçilerdir, çünkü hasta geldiğinde ilk temasta bulunan onlardır. Sonuç: İşleyen, hastaya her şeyi sağlayacak, ancak ondan sağlık çalışanlarına karşı saygı ve tutum bekleyecek bir sisteme ihtiyacımız var, çünkü şiddet çözüm değil ve şiddet ile olumlu değişimler sağlayamamaktayız. Hastalar için buradayız, ama yine de biz hastayız.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

International Faculty of Nursing Student Congress 2020

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Talimdjioski, M. (2020). Violence on medical staff and disability of the quality of health services in North Macedonia / Kuzey Makedonya’da sağlık çalışanlarına ve sağlık hizmetlerinin kalitesinin engellenmesine yönelik şiddet. International Faculty of Nursing Student Congress 2020, Maltepe Üniversitesi. s. 51-52.