Theacher education in transition to knowledge society

Küçük Resim Yok

Tarih

2016

Yazarlar

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

This research paper is written for instructors who have been teaching for mixed intelligence classes, solution for those problems is a guidebook for instructors. This guidebook includes eflective approaches and different tasks for most dominant combination of intelligence of learners. These strategies were selected and combined as result of students' and instructors' interview analysis. Usage of these strategies by learners will be helpful in better and quicker acquisition ot language, and by instructors to have active and progressive students in their turn, The problems of this research paper are mostly based on mixed ability classes at schools. Unfortunately it's impossible for teachers to use all eight types of intelligence, but they used to teach only in two directions like mathemaF ical skills or linguistic skills. At school time students are not aware about their type of intelligence, But at university there is another system. Faculties and departments are divided according to the student's ability, For example engineering faculty for those students who are good at math, physics etc. Philology faculty is for those students who have verbal- linguistic abilities, good at language activities. pub|ic speaking. But this research work shows that we have mixed- ability classes either at university. Most probably that's why we have students who fail the main courses, As solutions for mixed in|elligence group we rely on Gardner's multiple intelligences theory which can be used for curriculum development. making progress in language learning and selection of different class-activities. Language learning approaches can be developed around the all types of intelligence. In order to cope with problems instructors should appeal to all type of intelligence. ln order to save precious time of teachers we can divide one group of leamers into small groups of most dominant combination of learners. Give them same chapter as a home assignment but they have to do it in different ways. We had found some problems of students in language learning and some effective approaches to solve them with the help of Multiple lntelligence Theory as the solution. We checked out how these approaches work in language learning. And found out progress and positive comments of students after interviewing them again. Results of research part show that improved learner's motivation and participation during the class. improved self- confidence. Promoted student-teacher relationship. changes from teacher- centered to student - centered practice and higher academic achievements. We had increased the awareness of Multiple lntelligences of learners and instructors. And we have proved one more time the importance of MlT in language learning.
Bu araştırma karma zeka sınıflarına ders veren eğitimciler için yazılmıştır. Bu problemler için çözüm eğitimciler için rehber kitaptır. Bu rehber kitap etkili yaklaşımlar ve farklı görevler için en baskın öğrenenlerin zeki kombinasyonlarını içermektedir. Bu stratejiler öğrencilerin ve eğitimcilerin görüşme analizlerinin sonucu olarak seçildi ve birleştirildi. Öğrenenler tarafından bu stratejilerin kullanımı daha iyi ve daha çabuk dil ediniminde eğitimcileri aktifleştirmek ve sırasıyla ilerleyen öğrencilere yardımcı olacaktır. Bu araştırmanın problemleri çoğunlukla okulların karma yetenekli sınıfları baz alınmıştır. Ne yazık ki, öğretmenler için bütün sekiz çeşit zekayı kullanması imkansızdır, ancak onlar sayısal beceri ve sözel beceri gibi iki doğrultuda dersi işlerler, okul zamanlarında öğrenciler onların zeka turu konusunda farkında değildirler. Anca üniversitede, bir başka sistem vardır. fakülteler ve bölümler öğrencilerin yeteneklerine göre ayrılmıştır. Örneğin, mühendislik fakültesi matematik, Fizik ve benzerinde iyi olan öğrenciler içindir, Filoloji fakültesi sözel-dilsel zeka becerilerine sahip, dil faaliyetlerinde ve konuşma yapmakta iyi olan öğrenciler içindir. Ancak bu araştırma çalışması üniversitede de karma zeki sınıflarımız olduğunu göstermektedir. Çoğu büyük bir olasılıkla temel derslerde başarısız öğrencilerimizin olması bu yüzdendir. Karma zeka grupları için çözümler olarak. Gardner'ın müfredat gelişimi için kullanılabilecek dil öğrenmede ve farklı sınıf faaliyetlerinin seçiminde ilerleme gösteren çoklu zeka teorisine güvenmekteyiz. Dil öğrenme yaklaşımları bütün zeka çeşitleri etrafında geliştirilebilir. Öğretmenlerin önceki zamanı korumaları amacıyla, bir grup öğrenciyi öğrenenlerin en baskın kombinasyonlarının küçük gruplarına ayırabiliriz. Ev ödevi olarak onlara aynı bölümü veririz ancak bunu farklı yolla yapmalılardır. Öğrencilerin dil öğrenmede bazı problemlerini ve Çoklu Zekâ Kuramının yardımıyla onları çözecek etkili bazı yaklaşımları bulduk, Bu yaklaşımların dil öğreniminde nasıl çalıştığını kontrol ettik ve onlarla tekrar görüşme sonrasında ilerleme ve öğrencilerin pozitif yorumlarını keşfettik. Araştırma kısmının sonuçları gelişmiş öğrenci motivasyonu, ders sırasında katılım, gelişmiş özgüven, terfi ettirilmiş öğrenci öğretmen ilişkisi, öğrenci merkezli uygulamadan öğrenci merkezli uygulamaya değişimler ve daha yüksek akademik başarılar göstermektedir, öğrencilerin ve öğretmenlerin çoklu zekalarının farkındalığını arttırmıştık ve bir kez daha dil öğrenmede Çoklu Zekâ Kuramının önemini kanıtladık.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Maltepe University International Education Student Congress 2016

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Eryüksel, E., Kurşun, M., Aykul, S. ve Demir, S. (Ed.). (2016). Teacher education in transition to knowledge society: Maltepe University International Education Student Congress 2016. Istanbul: Maltepe University.