Tüketim kültürünün yeniden üretimi: Hollywood sineması örneği

dc.contributor.advisorErsöz Karakulakoğlu, Selva
dc.contributor.authorOngan, Almila
dc.date.accessioned2024-07-12T22:21:42Z
dc.date.available2024-07-12T22:21:42Z
dc.date.issued2014en_US
dc.date.submitted2014-09en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractModernizmden postmodernizme geçiş dönemi ve sonrası insanlık tarihi açısından zihinleri ve yaşam pratiklerini değiştiren olayları beraberinde getirmiştir. Üretim şekillerinin ve ona bağ lı olarak tüketim şekillerinde oluşan değişiklikler insan davranışlarının da değişimini beraberinde getirmiştir. Tüketime aşırı önem veren, yaşam ve kişilik özelliklerini tüketim pratikleri çerçevesinde oluşturan bireylerin varlığı özellikle kitle iletişi m araçlarının çoğalması ile birlikte küresel boyutlara ulaşmıştır. Bu küresel tüketimcilik halinde dünyanın farklı köşelerinde fakat aynı yaşam ve davranış kalıplarını sergileyen bireylerin kültürü de kültürel emperyalizm nedeniyle bir ve benzer hale gelmi ştir. Kültür endüstrisi tarafından bu durum bireyler üzerinde baskı kurma ve tüketimi yeniden üretimi maksadıyla kullanılır. Bir kültür endüstrisi ürünü olan sinema da gerek içerik gerek görsellik bakımından bu anlamda kullanılmaktadır. Dünya çapında ulaşı labilirliğe sahip ve tanınmış yıldızlar sayesinde etkileme gücü yüksek olan Hollywood Sineması yapımlarının kapitalist bakış açısına göre şekillendirildiği görülmektedir. Bu çerçeveye göre; Hollywood filmlerinde tür ayrımı olmaksızın tüketimi üretici ve ye niden üreten yapısı ortaya konmak istenmektedir. Bu çalışmanın amacı, Hollywood ürünlerinin biçim ve içerik bakımından değişiklikler gösterse de verilen mesajlar doğrultusunda farklılıklar gösteremeyeceğine dikkat çekmektir. Ele alınan konu itibarıyla seç ilen filmler konu ve içerikleri bağlamında gerek kavramsal olarak gerek söylem çözümlemesi ile tüketim kültürünü empoze eden yapıları çerçevesinde incelenmektedir. Hollywood sineması ürünlerinin kapitalizm karşıtı bir eleştirel duruş sergilemede başarılı o lamayacakları gösterilmek istenmektedir. Çalışmanın yöntemi kuramsal tartışmanın yanında eleştirel söylem analizidir.en_US
dc.description.abstractTransition period from modernism to postmodernism and post has brought with minds and phenomena that change practices of life in terms of the history of mankind. Changes in forms of consumption depending on forms of production have brought about the change in the human behavior. Individuals who are excessive emphasis on consumption and constitute their life and personali ty traits within the framework have reached global sizes especially together with increasing mass communication devices. In the condition of global consumption, the culture of the individuals who exhibits the same life and behavior patterns in different co rners of the world has become similar and equal due to cultural imperialism. The situation used by culture industry is used with the intention of exerting pressure on individuals and reproducing consumption. Cinema which is a product of the culture industr y is also used in this sense in terms of both visuality and content. Productions of Hollywood Cinema are seen as shaped by capitalist perspective with worldwide accessibility and high impact power due to a well known stars. According to this frame; structu re of reproducing and generating consumption is intended to set forth without types of discrimination in the Hollywood movies. The purpose of this study is to draw attention to the products of Hollywood could not vary in accordance with the given messages even vary in terms of changes in form and content. Movies discussed by subject is searched by both conceptual and discourse examining in the context of the subject and content within the framework of the structure imposing on culture of consumption. It is intended to be shown that products of Hollywood Cinema can not exhibit a critical stance against capitalism. The method of the study is a critical discourse analysis besides theoretical discussions.en_US
dc.identifier.citationOngan, A. (2014). Tüketim kültürünün yeniden üretimi: hollywood sineması örneği / Reproduction of consumption culture : an example of Hollywood cinema (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10887
dc.institutionauthorOngan, Almilaen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0914en_US
dc.subjectTüketim toplumuen_US
dc.subjectKültür endüstrisien_US
dc.subjectHollywood sinemasıen_US
dc.subjectTüketimin yeniden üretimien_US
dc.subjectConsumption societyen_US
dc.subjectCulture industryen_US
dc.subjectHollywood Cinemaen_US
dc.subjectReproduction of consumptionen_US
dc.titleTüketim kültürünün yeniden üretimi: Hollywood sineması örneğien_US
dc.title.alternativeReproduction of consumption culture : an example of Hollywood cinemaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Almila_Onğan_111130103
Size:
1.3 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam metin / Full text