Teachers' perceptions in teaching critical reading: A quantitative study of the teachers of English as a foreign language in Turkey
Loading...
Date
2012
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Access Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
This quantitative study was conducted to find out the perceptions of non-native English teachers in Turkey in teaching Critical Reading in their lessons. Since there have been no instruments in the field which present teacher perceptions, the data were collected via a Likert scale - questionnaire, specifically constructed for the study. The questionnaire with 35 items was conducted to 200 non-native English teachers who teach English to students at different levels in a variety of schools in Turkey. The data were coded and evaluated on SPSS 10 (Statistical Package for Social Sciences). The findings revealed that teachers are aware of Critical Reading and they apply it in their lessons in a way comprising dimensions of description, interpretation and explanation of Critical Discourse Analysis. Moreover, a practical format, which they can use in their classroom applications, and supportive questions have also been shared in this study.
Bu niceliksel çalışma Türkiye’deki Türk İngilizce öğretmenlerinin derslerinde eleştirel okumayı öğretmelerindeki algılarını ortaya koymak için uygulanmıştır. Bu alanda öğretmen algılarını ortaya koyan bir ölçek bulunmaması sebebiyle, veriler bu çalışma için özel olarak hazırlanan Lickert tipi bir anket aracılığıyla toplanmıştır. 35 maddeden oluşan anket; çeşitli okullarda, farklı seviyelerdeki öğrencilere İngilizce öğreten 200 Türk İngilizce öğretmenine uygulanmıştır. Veriler, SPSS 10 (Statistical Package for Social Sciences) yardımıyla analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin eleştirel okumanın farkında oldukları ve eleştirel okumayı, eleştirel söylem çözümlemesinin tanımlama, yorumlama ve açıklama boyutlarını kapsayacak şekilde derslerinde uyguladıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca onlara eleştirel okuma derslerinde kullanabilecekleri kullanışlı bir ders formatı ve yardımcı sorular da bu çalışmada paylaşılmıştır.
Bu niceliksel çalışma Türkiye’deki Türk İngilizce öğretmenlerinin derslerinde eleştirel okumayı öğretmelerindeki algılarını ortaya koymak için uygulanmıştır. Bu alanda öğretmen algılarını ortaya koyan bir ölçek bulunmaması sebebiyle, veriler bu çalışma için özel olarak hazırlanan Lickert tipi bir anket aracılığıyla toplanmıştır. 35 maddeden oluşan anket; çeşitli okullarda, farklı seviyelerdeki öğrencilere İngilizce öğreten 200 Türk İngilizce öğretmenine uygulanmıştır. Veriler, SPSS 10 (Statistical Package for Social Sciences) yardımıyla analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin eleştirel okumanın farkında oldukları ve eleştirel okumayı, eleştirel söylem çözümlemesinin tanımlama, yorumlama ve açıklama boyutlarını kapsayacak şekilde derslerinde uyguladıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca onlara eleştirel okuma derslerinde kullanabilecekleri kullanışlı bir ders formatı ve yardımcı sorular da bu çalışmada paylaşılmıştır.
Description
Keywords
Reading, Critical reading, Critical discourse analysis, Teacher perceptions, Okuma, Eleştirel okuma, Eleştirel söylem çözümlemesi, Öğretmen algıları
Journal or Series
WoS Q Value
Scopus Q Value
Volume
Issue
Citation
Cantekin, B. (2012). Teachers' perceptions in teaching critical reading: A quantitative study of the teachers of English as a foreign language in Turkey / Eleştirel okumayı öğretmede öğretmen algıları:Türkiye'de İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten öğretmenler üzerine niceliksel bir çalışma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.