International educational migration: Educational migration support programs
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
According to numerous reports, the number of international students in 2016 has increased five times compared to 1975. As a result of education migration most countries are facing a brain drain problem. Clear understanding of migration trends and patterns can help to adjust programs and take measures to regulate the migration of qualified professionals. The article addresses major trends of students international migration in the field of higher education; identifies factors, affecting the choice of the country of study. The article also assesses similarities and differences in the international migration coordination policies of the countries, leading in educational migration. The following methods were used in the course of research: analysis and synthesis, systematic approach, comparative analysis, as well as tabular and graphical methods. As a result, the top educational migration destinations, as well as the most qualitative and promising ways of regulating international educational migration were identified. This experience will allow other countries to improve the quality of education received by international students, as well as motivate highly qualified specialists to return home upon graduation.
Pek çok rapora göre, 2016 yılında uluslararası öğrenci sayısı 1975’e kıyasla beş kat arttı. Eğitim göçü sonucunda çoğu ülke beyin göçü sorunu ile karşı karşıya. Göç eğilimleri ve kalıplarının açık bir şekilde anlaşılması, programların ayarlanmasına ve nitelikli profesyonellerin göçünü düzenlemek için önlemler alınmasına yardımcı olabilir. Bu makale, öğrencilerin yükseköğretim alanındaki uluslararası göç konusundaki ana eğilimlerini ele almaktadır; Çalışılan ülkenin seçimini etkileyen faktörleri tanımlar. Makalede ayrıca, eğitim göçüne yol açan ülkelerin uluslararası göç koordinasyon politikalarındaki benzerlik ve farklılıklar değerlendirilmektedir. Araştırmada şu yöntemler kullanılmıştır: analiz ve sentez, sistematik yaklaşım, karşılaştırmalı analiz, tablo ve grafiksel yöntemler. Sonuç olarak, en iyi eğitim göç yerlerinin yanı sıra uluslararası eğitim göçünü düzenlemenin en nitel ve umut verici yolları da belirlenmiştir. Bu deneyim, diğer ülkelerin uluslararası öğrenciler tarafından alınan eğitim kalitesini artırmalarını ve yüksek nitelikli uzmanları mezuniyetten sonra eve dönmeleri için motive etmelerini sağlayacaktır.
Pek çok rapora göre, 2016 yılında uluslararası öğrenci sayısı 1975’e kıyasla beş kat arttı. Eğitim göçü sonucunda çoğu ülke beyin göçü sorunu ile karşı karşıya. Göç eğilimleri ve kalıplarının açık bir şekilde anlaşılması, programların ayarlanmasına ve nitelikli profesyonellerin göçünü düzenlemek için önlemler alınmasına yardımcı olabilir. Bu makale, öğrencilerin yükseköğretim alanındaki uluslararası göç konusundaki ana eğilimlerini ele almaktadır; Çalışılan ülkenin seçimini etkileyen faktörleri tanımlar. Makalede ayrıca, eğitim göçüne yol açan ülkelerin uluslararası göç koordinasyon politikalarındaki benzerlik ve farklılıklar değerlendirilmektedir. Araştırmada şu yöntemler kullanılmıştır: analiz ve sentez, sistematik yaklaşım, karşılaştırmalı analiz, tablo ve grafiksel yöntemler. Sonuç olarak, en iyi eğitim göç yerlerinin yanı sıra uluslararası eğitim göçünü düzenlemenin en nitel ve umut verici yolları da belirlenmiştir. Bu deneyim, diğer ülkelerin uluslararası öğrenciler tarafından alınan eğitim kalitesini artırmalarını ve yüksek nitelikli uzmanları mezuniyetten sonra eve dönmeleri için motive etmelerini sağlayacaktır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Leptsiuk, D. ve Strok, V. (2019). International educational migration: Educational migration support programs / Uluslararası eğitim göçü: Eğitimsel göç destek programları. Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi. s. 30-31.