Ebeveyn kabul reddi ile 5-6 yaş çocuklarının sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

dc.contributor.advisorÇelen, H. Nermin
dc.contributor.authorErler, Özge
dc.date.accessioned2024-07-12T22:18:50Z
dc.date.available2024-07-12T22:18:50Z
dc.date.issued2011en_US
dc.date.submitted2011en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Gelişim Psikolojisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; ebeveyn kabul-reddinin, okul öncesi dönemde olan 56 yaş çocuklarının sosyal becerileri ile olan ilişkisini incelemektir. Araştırmaya; İstanbul ili, Ataşehir ilçesinde yer alan resmi anaokulu ve ilköğretim okullarından 15 öğretmen ve 216 veli katılmıştır. Araştırmada, katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu”, Annelerin çocuklarını kabul-red düzeylerini belirlemek amacıyla geliştirilen “Ebeveyn Kabul-Red Ölçeği (EKRÖ/K) ve çocukların sosyal beceri düzeylerini ölçen “Sosyal Becerileri Derecelendirme Ölçeği (SBDÖ) Aile ve Öğretmen Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; Ebeveyn red puanları arttıkça, sosyal beceri puanlarının azaldığı; ebeveyn kabul puanı arttıkça sosyal beceri puanlarının arttığı görülmüştür. Ayrıca ebeveyn reddinin, sosyal beceri puanlarındaki düşüşü yordayıcı etkiye sahip olduğu görülmüştür. Yanısıra ebeveyn red puanlarındaki arttıkça, problem davranışlar alt ölçeğinden alınan puanların da artış gösterdiği sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research; parental acceptance-rejection, which is in pre-school children of 5-6 years to examine the relationship between social skills. Research; Istanbul province, the official pre-school and primary schools in the district Atasehir 15 teachers and 216 parents participated. The research developed by the investigator to determine the demographic characteristics of participants, "Personal Information Form", children of mothers in order to determine their level of acceptance-rejection developed "Parental Acceptance-Red Scale (EKRÖ / K) and children's social skills, which measures the level of" Social Skills Rating Scale (SBDÖ) Family and Teacher Form "is used. Of the research, parental rejection scores increased, scores decreased social skills, social skills scores were improved at increasing parental acceptance score. In addition, parental refusal, social skills scores is shown that the decline predicted. The higher scores, as well as parental rejection and problem behavior subscale scores obtained from the increase in the concluded.en_US
dc.identifier.citationErler, Ö. (2011). Ebeveyn kabul reddi ile 5-6 yaş çocuklarının sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi / Children 5-6 years old with parental acceptance rejection study of the relationship between social skill levels (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10560
dc.institutionauthorErler, Özgeen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0587en_US
dc.subjectOkul öncesi dönemen_US
dc.subjectEbeveyn kabul-reden_US
dc.subjectSosyal becerien_US
dc.subjectSosyal yeterliliken_US
dc.subjectPre-schoolen_US
dc.subjectParental acceptance-rejectionen_US
dc.subjectSocial skillsen_US
dc.subjectSocial competenceen_US
dc.titleEbeveyn kabul reddi ile 5-6 yaş çocuklarının sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeChildren 5-6 years old with parental acceptance rejection study of the relationship between social skill levelsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Özge_Erler_081104114.pdf
Size:
5.14 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text