İnternette markalama ve müşteri ilişkileri / Internet branding and effects on customer relationship manager
Yükleniyor...
Tarih
2006
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışma markaların yeniden tanımlanmasını gerekli kılan radikal değişiklikleri ve marka yaratmak için yeni bir yaklaşımı incelemek amacıyla hazırlanmıştır. İlk bölümde, genel olarak marka ve marka ile ilgili kavramlar, internetin tanımı ve gelişimi, günümüzdeki önemi, müşteri kavramları ve tüketici tatmini konularına yer verilmiştir. İkinci bölümde ise, internette marka yaratma konusu ele alınmış, öncelikli olarak firmaların internette varolma amaçları belirlendikten sonra internetteki modeller üzerinde durulmuştur. İnternet markası olma konusunda gereken unsurlar incelenmiş, internette marka olma evrelerine müşteriler ve müşteri ilişkileri açısından yaklaşılmış, internet üzerindeki interteraktif pazarlama safhaları ve diğer pazarlama fonksiyonlarının internetle entegrasyonu üzerinde durulmuştur. Marka yaratmanın, pazarlama biliminin bir fonksiyonu olduğu göz önünde tutularak, internetin pazarlama amaçlı kullanımı ve bu kullanımın sağlamış olduğu avantajlar belirtilmeye çalışılarak, firma için bir pazarlama planının oluşturulması gerektiği anlatılmıştır. Yapılan bu yeni çalışma ve araştırmaların firmanın eski pazarlama faaliyetlerine eklenmesi gerektiği, pazarlama fonksiyonlarının fiziksel ve sanal ortam uygulamaları arasındaki değişiklikler ve yapılması gerekenler vurgulanarak firmalar açısından yapılacak faaliyet ve çalışmaların internet ortamında daha küçük maliyetlerle gerçekleştirilebilmesi üzerinde durulmuştur. İnternetteki pazarlama uygulamaları, internet reklamcılığı, internette toplum oluşturma çalışmaları, internette promosyon, ziyaretçi memnuniyeti, müşteri ilişkileri ve rekabet ortamındaki olumlu etkileri, başlıkları altında marka sadakati konularına da değinilmiştir. Firmaların sanal ortamda marka olabilmeleri için marka bilinirliğini ve tanınırlığını arttırma yolları, sanal ortamda güven, vaat ve sorumlulukların marka yapılandırmadaki etkileri, müşteri çekebilmek için web sitelerinde uygulanması gereken içerik yapıları ve bunların marka amacıyla uyumu konularına girilmiştir. Son bölümde ise internet üzerinde marka olma ile müşterilerin genel marka eğilimleri üzerine anket araştırması ve bunun değerlendirmesi yapılmıştır.
This study covers, radical changes that effect the definition of branding and gets a new look at the branding. At the first part, brand concepts with definitions, internet concepts, how important internet today and customer definitions and satisfaction topics are covered. At the second part, internet branding concepts are discussed. A quick look at the question “Why companies should be at internet?” followed by examination of some of the models on the internet. Requirements to be a internet brand, phases of being an internet brand are examined. Interactive marketing over internet phases and interaction of internet with other marketing functions studied. As branding a function of marketing science, usage of internet as a marketing tool and benefits of this usage described. Also marketing plan requirement mentioned. As the new studies are done old plans should be updated and changes in the marketing functions from physical to virtual expenses changes are examined. Internet advertisement, online communities, promotions, customer satisfaction, customer relationship and positive effects are also subject to work. To be a brand in a virtual environment, getting higher brand recognition, trust, promises and responsibilities are playing important role. Also webs,te content and compliancy with brands aim is important. At the conclusion there is a survey about being a brand on internet environment and critics about the survey.
This study covers, radical changes that effect the definition of branding and gets a new look at the branding. At the first part, brand concepts with definitions, internet concepts, how important internet today and customer definitions and satisfaction topics are covered. At the second part, internet branding concepts are discussed. A quick look at the question “Why companies should be at internet?” followed by examination of some of the models on the internet. Requirements to be a internet brand, phases of being an internet brand are examined. Interactive marketing over internet phases and interaction of internet with other marketing functions studied. As branding a function of marketing science, usage of internet as a marketing tool and benefits of this usage described. Also marketing plan requirement mentioned. As the new studies are done old plans should be updated and changes in the marketing functions from physical to virtual expenses changes are examined. Internet advertisement, online communities, promotions, customer satisfaction, customer relationship and positive effects are also subject to work. To be a brand in a virtual environment, getting higher brand recognition, trust, promises and responsibilities are playing important role. Also webs,te content and compliancy with brands aim is important. At the conclusion there is a survey about being a brand on internet environment and critics about the survey.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Marka, Brand, internet
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
İnal, İ. H. (2006). İnternette markalama ve müşteri ilişkileri / Internet branding and effects on customer relationship manager (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.