Okul öncesinde velilerin , öğretmenler ve çocuklarla olan etkileşim becerilerinin araştırılması

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Bu araştırmada, okul öncesi eğitim kurumlarındaki velilerin ,öğretmenler ve çocuklarla olan etkileşim becerileri incelenecektir. Çocukların çalışmalarına ailelerin ne derecede dahil ve ilgili oldukları Veli Katılımı Ölçeği ile araştırılması amaçlanacaktır. Yöntem: Araştırmada tarama modeli kullanılacaktır. Gürbüztürk ve Şad (2010) tarafından geliştirilen Veli Katılımı Ölçeği, 5 seçenekli (Her zaman-Hiçbir zaman) Likert tipi bir ölçek olup velilerin çocuklarının eğitimlerine katılım düzeylerini ölçmeyi amaçlayan toplam 8 alt ölçek ve 39 maddeden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi, Muş ilinde iki ayrı anaokulu öğrencilerinden okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaş grubu 89 çocuktur. İlk aşamada eldeki ölçekler 1.-5. sınıflara göre hazırlandığından okul öncesine uyum sağlaması için maddeler değiştirilerek gözden geçirilmiştir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi, Etkileşim becerileri, Veli katılımı, Aile tutumları

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Alkaşı, D., Beyaz, C., Çifci, T. ve Türk, C. (2019). Okul öncesinde velilerin , öğretmenler ve çocuklarla olan etkileşim becerilerinin araştırılması. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.