Okul öncesinde velilerin , öğretmenler ve çocuklarla olan etkileşim becerilerinin araştırılması
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Bu araştırmada, okul öncesi eğitim kurumlarındaki velilerin ,öğretmenler ve çocuklarla olan etkileşim becerileri incelenecektir. Çocukların çalışmalarına ailelerin ne derecede dahil ve ilgili oldukları Veli Katılımı Ölçeği ile araştırılması amaçlanacaktır. Yöntem: Araştırmada tarama modeli kullanılacaktır. Gürbüztürk ve Şad (2010) tarafından geliştirilen Veli Katılımı Ölçeği, 5 seçenekli (Her zaman-Hiçbir zaman) Likert tipi bir ölçek olup velilerin çocuklarının eğitimlerine katılım düzeylerini ölçmeyi amaçlayan toplam 8 alt ölçek ve 39 maddeden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi, Muş ilinde iki ayrı anaokulu öğrencilerinden okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaş grubu 89 çocuktur. İlk aşamada eldeki ölçekler 1.-5. sınıflara göre hazırlandığından okul öncesine uyum sağlaması için maddeler değiştirilerek gözden geçirilmiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi, Etkileşim becerileri, Veli katılımı, Aile tutumları
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Alkaşı, D., Beyaz, C., Çifci, T. ve Türk, C. (2019). Okul öncesinde velilerin , öğretmenler ve
çocuklarla olan etkileşim becerilerinin araştırılması. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.