Okul öncesi eğitim kurumlarında serbest oyun zamanı sırasındaki öğretmen yaklaşımlarının incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Bu çalışmada, okul öncesi eğitim kurumlarında serbest oyun zaman sırasındaki öğretmen yaklaşımlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Aksaray il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı dört bağımsız anaokulunda görev yapmakta olan beş okul öncesi eğitim öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı, Kalkan ve Güler (2015) tarafından geliştirilen “Öğretmenlerin Serbest Zaman Sırasındaki Yaklaşımlarına İlişkin Kontrol Listesi”dir. Bu kontrol listesi kullanılarak her sınıfta sekiz hafta boyunca gözlem yapılmıştır. Araştırma verileri, betimsel ve içerik analizi yapılarak incelenmiştir. Kontrol listesinde yer alan derecelendirmeli sorular (iyi, orta ve zayıf) için frekans değeri hesaplanmıştır. Gözlem notları önceden belirlenen temalar göz önünde bulundurularak analiz edilmiş, kodlar ve frekans dağılımlıları çıkarılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi eğitimi, Serbest oyun zamanı, Öğretmen yaklaşımı

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Yılmaz, C. A., Ceylan, M., Demirel, E., Tekin, N., Satış, S. ve Ertürk Kara, G. (2019). Okul öncesi eğitim kurumlarında serbest oyun zamanı sırasındaki öğretmen yaklaşımlarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.