Okul öncesi eğitim kurumlarında serbest oyun zamanı sırasındaki öğretmen yaklaşımlarının incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Bu çalışmada, okul öncesi eğitim kurumlarında serbest oyun zaman sırasındaki öğretmen yaklaşımlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Aksaray il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı dört bağımsız anaokulunda görev yapmakta olan beş okul öncesi eğitim öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı, Kalkan ve Güler (2015) tarafından geliştirilen “Öğretmenlerin Serbest Zaman Sırasındaki Yaklaşımlarına İlişkin Kontrol Listesi”dir. Bu kontrol listesi kullanılarak her sınıfta sekiz hafta boyunca gözlem yapılmıştır. Araştırma verileri, betimsel ve içerik analizi yapılarak incelenmiştir. Kontrol listesinde yer alan derecelendirmeli sorular (iyi, orta ve zayıf) için frekans değeri hesaplanmıştır. Gözlem notları önceden belirlenen temalar göz önünde bulundurularak analiz edilmiş, kodlar ve frekans dağılımlıları çıkarılmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi eğitimi, Serbest oyun zamanı, Öğretmen yaklaşımı
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Yılmaz, C. A., Ceylan, M., Demirel, E., Tekin, N., Satış, S. ve Ertürk Kara, G. (2019). Okul öncesi eğitim kurumlarında serbest oyun zamanı sırasındaki öğretmen yaklaşımlarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.