A review of the ımpact of ınformal digital learning of english on EFL students’ willingness to communicate / İngilizce’nin örgün öğrenme dışındaki dijital öğreniminin yabancı dil olarak ingilizce öğrenen öğrencilerin ingilizce iletişim kurma istekliliği üzerindeki etkisine ilişkin bir inceleme
Tarih
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
Özet
This brief literature review aims to underscore the importance of informal digital learning of English (IDLE) on EFL learners’ willingness to communicate (WTC) in English. Starting with a review of foundational theories and early studies on WTC, this paper draws on a range of recent studies examining the relationship between IDLE and language learners’ WTC. The review highlights the positive influence IDLE has on learners’ autonomy, confidence, motivation and engagement with English. In addition, it was found that language learners who took part in IDLE achieved higher academic success. The findings suggest that informal digital environments and interactions, including social media and games, play a significant role in reducing language learners’ boredom and anxiety, thereby encouraging more frequent communication in English. The review concludes that employing IDLE and integrating elements of IDLE into formal language instruction could enhance the overall learning experience and result in achieving more learning outcomes. This paper discusses the ways in which language instructors can encourage IDLE activities.
Bu kısa literatür incelemesi, İngilizce’nin örgün öğrenme dışındaki dijital öğreniminin yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin İngilizce iletişim kurma istekliliği üzerindeki önemini vurgulamayı amaçlamaktadır. İletişim kurma istekliliğine ilişkin temel teorilerin ve erken dönem çalışmalarının bir incelemesiyle başlayan bu makale, örgün öğrenme dışında dijital olarak İngilizce öğrenme süreciyle iletişim kurma istekliliği arasındaki ilişkiyi inceleyen bir dizi yeni çalışmaya yer vermektedir. İnceleme, İngilizce’nin örgün olmayan şekilde dijital öğreniminin öğrenci özerkliği, özgüveni, motivasyonu ve İngilizce ile etkileşimi üzerindeki olumlu etkisini vurgulamaktadır. Ayrıca, örgün öğrenme dışında dijital şekilde dil öğrenen öğrencilerin daha yüksek akademik başarı elde ettiği bulunmuştur. Bulgular, sosyal medya ve oyunlar gibi örgün eğitime dahil olmayan dijital ortamların ve etkileşimlerin dil öğrencilerinin can sıkıntısını ve kaygısını azaltmada önemli bir rol oynadığını, ve dolayısıyla daha sık İngilizce iletişimi teşvik ettiğini göstermektedir. İnceleme, örgün öğretim dışındaki dijital öğrenme aktivitelerinin kullanılmasının ve resmi dil eğitimine entegre edilmesinin genel öğrenme deneyimini iyileştirebileceği ve daha fazla öğrenme çıktısı elde edilebileceği sonucuna varmıştır. Bu makalede, dil eğitmenlerinin örgün öğretim dışındaki dijital öğrenme aktivitelerini nasıl teşvik edebilecekleri tartışılmaktadır.