Okul öncesi eğitim programında yer alan özel gereksinimli çocuklar için uyarlama çalışmalarına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Özel gereksinimli çocukların kaynaştırma eğitimi alırken tüm gelişim alanlarında desteklenmeleri ve hazırlanan eğitim programlarının, bu çocukların gereksinimleri gözetilerek eğitim ihtiyaçlarının giderilmesi hedefinde, uygun eğitim ortamları oluşturulması amacıyla değişiklikler yapılarak uygulanması gerekmektedir. Bu çocukların gelişimini desteklemek amacıyla okul öncesi eğitim programında uyarlama çalışmaları yapılması önerilmektedir. Bu araştırma, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan öğretmenlerinin, okul öncesi eğitim programı içerisinde yer alan özel gereksinimli çocukları desteklemeye yönelik yapılan uyarlama çalışmaları hakkındaki görüşlerini belirlemek amacı ile yapılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi kurumları, Özel gereksinimli çocuklar, Uyarlama, Öğretmen görüşleri

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Şemin, İ., Kesik, E. ve Çabuk, B. (2019). Okul öncesi eğitim programında yer alan özel gereksinimli çocuklar için uyarlama çalışmalarına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.