Education and the coronavirus: a quantitative analysis on Metro Manila undergraduate students’ academic motivation and their socioeconomic status during COVID-19 pandemic
Tarih
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
Özet
Academic motivation plays an integral part in knowledge production. According to Ryan and Deci’s Self-Determination Theory (SDT) (1985), the satisfaction of students’ basic psychological needs, namely autonomy, competence, and relatedness, in the classroom facilitates motivation. However, the pandemic’s social and economic challenges may impede students’ academic progress as it illustrates significant inequalities in a middle-income class region like the Philippines...
Akademik motivasyon, bilgi üretiminde önemli bir rol oynar. Ryan ve Deci’nin “Öz Belirleme Teorisi” (Self-Determination Theory) (ÖBT) (1985), öğrencilerin temel psikolojik ihtiyaçlarının tatminini; daha açık bir ifade ile özerklik, yeterlilik ve ilişki ihtiyaçlarının karşılanmasını öğrencinin sınıf motivasyonunu kolaylaştıran önemli bir etken olarak belirler. Bununla birlikte, küresel salgının sosyal ve ekonomik zorlukları, Filipinler gibi orta gelirli ülkelerde önemli eşitsizlikleri beraberinde getirmekte, öğrencilerin akademik ilerlemesini engelleyebilmektedir...