Education and the coronavirus: a quantitative analysis on Metro Manila undergraduate students’ academic motivation and their socioeconomic status during COVID-19 pandemic
Küçük Resim Yok
Tarih
2021
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Academic motivation plays an integral part in knowledge production. According to Ryan and Deci’s Self-Determination Theory (SDT) (1985), the satisfaction of students’ basic psychological needs, namely autonomy, competence, and relatedness, in the classroom facilitates motivation. However, the pandemic’s social and economic challenges may impede students’ academic progress as it illustrates significant inequalities in a middle-income class region like the Philippines...
Akademik motivasyon, bilgi üretiminde önemli bir rol oynar. Ryan ve Deci’nin “Öz Belirleme Teorisi” (Self-Determination Theory) (ÖBT) (1985), öğrencilerin temel psikolojik ihtiyaçlarının tatminini; daha açık bir ifade ile özerklik, yeterlilik ve ilişki ihtiyaçlarının karşılanmasını öğrencinin sınıf motivasyonunu kolaylaştıran önemli bir etken olarak belirler. Bununla birlikte, küresel salgının sosyal ve ekonomik zorlukları, Filipinler gibi orta gelirli ülkelerde önemli eşitsizlikleri beraberinde getirmekte, öğrencilerin akademik ilerlemesini engelleyebilmektedir...
Akademik motivasyon, bilgi üretiminde önemli bir rol oynar. Ryan ve Deci’nin “Öz Belirleme Teorisi” (Self-Determination Theory) (ÖBT) (1985), öğrencilerin temel psikolojik ihtiyaçlarının tatminini; daha açık bir ifade ile özerklik, yeterlilik ve ilişki ihtiyaçlarının karşılanmasını öğrencinin sınıf motivasyonunu kolaylaştıran önemli bir etken olarak belirler. Bununla birlikte, küresel salgının sosyal ve ekonomik zorlukları, Filipinler gibi orta gelirli ülkelerde önemli eşitsizlikleri beraberinde getirmekte, öğrencilerin akademik ilerlemesini engelleyebilmektedir...
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Academic motivation, Self-determination theory (SDT), COVID-19 pandemic, Socioeconomic status, Basic psychological needs (BPNs), Akademik motivasyon, Öz-belirleme teorisi (ÖBT), COVID-19 küresel salgını, Sosyoekonomik durum, Temel psikolojik ihtiyaçlar (TPİler)
Kaynak
MUISC'20-21 - International Faculty of Humanities and Social Sciences Student Congress
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Abarentos, G. A., Navarosa, D. B. ve M. Sevilla, J. J. (2021). Education and the coronavirus: a quantitative analysis on Metro Manila undergraduate students’ academic motivation and their socioeconomic status during COVID-19 pandemic / Eğitim ve koronavirüs: COVID-19 küresel salgını sırasında Metro Manila öğrencileri’nin akademik motivasyonları ve onların sosyoekonomik statüleri üzerine sayısal bir analiz. MUISC'20-21 - International Faculty of Humanities and Social Sciences Student Congress içinde (82-83 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.