Education and the coronavirus: a quantitative analysis on Metro Manila undergraduate students’ academic motivation and their socioeconomic status during COVID-19 pandemic

dc.contributor.authorAbarentos, Gertrude A.
dc.contributor.authorNavarosa, Diether B.
dc.contributor.authorM. Sevilla, Jezreel Joyce
dc.date.accessioned2024-07-12T21:43:39Z
dc.date.available2024-07-12T21:43:39Z
dc.date.issued2021en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesien_US
dc.description.abstractAcademic motivation plays an integral part in knowledge production. According to Ryan and Deci’s Self-Determination Theory (SDT) (1985), the satisfaction of students’ basic psychological needs, namely autonomy, competence, and relatedness, in the classroom facilitates motivation. However, the pandemic’s social and economic challenges may impede students’ academic progress as it illustrates significant inequalities in a middle-income class region like the Philippines...en_US
dc.description.abstractAkademik motivasyon, bilgi üretiminde önemli bir rol oynar. Ryan ve Deci’nin “Öz Belirleme Teorisi” (Self-Determination Theory) (ÖBT) (1985), öğrencilerin temel psikolojik ihtiyaçlarının tatminini; daha açık bir ifade ile özerklik, yeterlilik ve ilişki ihtiyaçlarının karşılanmasını öğrencinin sınıf motivasyonunu kolaylaştıran önemli bir etken olarak belirler. Bununla birlikte, küresel salgının sosyal ve ekonomik zorlukları, Filipinler gibi orta gelirli ülkelerde önemli eşitsizlikleri beraberinde getirmekte, öğrencilerin akademik ilerlemesini engelleyebilmektedir...en_US
dc.identifier.citationAbarentos, G. A., Navarosa, D. B. ve M. Sevilla, J. J. (2021). Education and the coronavirus: a quantitative analysis on Metro Manila undergraduate students’ academic motivation and their socioeconomic status during COVID-19 pandemic / Eğitim ve koronavirüs: COVID-19 küresel salgını sırasında Metro Manila öğrencileri’nin akademik motivasyonları ve onların sosyoekonomik statüleri üzerine sayısal bir analiz. MUISC'20-21 - International Faculty of Humanities and Social Sciences Student Congress içinde (82-83 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage83en_US
dc.identifier.isbn978-605-2124-42-0
dc.identifier.startpage82en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/7630
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMUISC'20-21 - International Faculty of Humanities and Social Sciences Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY03054
dc.subjectAcademic motivationen_US
dc.subjectSelf-determination theory (SDT)en_US
dc.subjectCOVID-19 pandemicen_US
dc.subjectSocioeconomic statusen_US
dc.subjectBasic psychological needs (BPNs)en_US
dc.subjectAkademik motivasyonen_US
dc.subjectÖz-belirleme teorisi (ÖBT)en_US
dc.subjectCOVID-19 küresel salgınıen_US
dc.subjectSosyoekonomik durumen_US
dc.subjectTemel psikolojik ihtiyaçlar (TPİler)en_US
dc.titleEducation and the coronavirus: a quantitative analysis on Metro Manila undergraduate students’ academic motivation and their socioeconomic status during COVID-19 pandemicen_US
dc.title.alternativeEğitim ve koronavirüs: COVID-19 küresel salgını sırasında Metro Manila öğrencileri’nin akademik motivasyonları ve onların sosyoekonomik statüleri üzerine sayısal bir analizen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar