Dijital dönüşümde insan faktörü

Küçük Resim Yok

Tarih

2020

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi Yayınları

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Günümüzde dijital dönüşüm ekonominin hemen hemen tüm sektörlerinde hızlı bir şekilde gerçekleşmektedir. Üretim, finansal hizmetler, müşteri hizmetleri, sağlık, tarım, perakende, lojistik gibi sektörlerin tümü rekabetin yoğun yaşandığı pazarlarda ayakta kalmak ve işlerini geliştirmek için büyük veriyi, dijital teknoloji ve çözümleri kullanmaktadırlar. İşletmelerin karşılaştıkları en büyük zorluklardan biri de dijital teknolojilerin kullanılması ve entegrasyonu olduğu söylenebilir. Bunun temel kullanıcısı ve entegratörü ise insandır. Dijital dönüşüm sürecinin başarısında çalışanların, liderliğin, müşterilerin, tedarikçilerin, kurum kültürünün dahil olduğu insan faktörü önemli bir roldedir. Kitabın bu bölümünde dijital dönüşümde insan faktörüyle ilgili olarak dijital dönüşümün etkileri, değişime karşı direnç ve başa çıkma, liderlik, motivasyon, performans değerlendirme, yeni yeteneklerin elde edilmesi, kurum kültürü gibi konular incelenecektir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Dijital Dönüşüm

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Özgeldi, M. (2020). Dijital dönüşümde insan faktörü. Telli, G. ve Aydın, S. (Ed.). Dijital Dönüşüm kitabı içinde (ss. 449-475). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.