Dijital dönüşümde insan faktörü
Küçük Resim Yok
Tarih
2020
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi Yayınları
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Günümüzde dijital dönüşüm ekonominin hemen hemen tüm sektörlerinde hızlı bir şekilde gerçekleşmektedir. Üretim, finansal hizmetler, müşteri hizmetleri, sağlık, tarım, perakende, lojistik gibi sektörlerin tümü rekabetin yoğun yaşandığı pazarlarda ayakta kalmak ve işlerini geliştirmek için büyük veriyi, dijital teknoloji ve çözümleri kullanmaktadırlar. İşletmelerin karşılaştıkları en büyük zorluklardan biri de dijital teknolojilerin kullanılması ve entegrasyonu olduğu söylenebilir. Bunun temel kullanıcısı ve entegratörü ise insandır. Dijital dönüşüm sürecinin başarısında çalışanların, liderliğin, müşterilerin, tedarikçilerin, kurum kültürünün dahil olduğu insan faktörü önemli bir roldedir. Kitabın bu bölümünde dijital dönüşümde insan faktörüyle ilgili olarak dijital dönüşümün etkileri, değişime karşı direnç ve başa çıkma, liderlik, motivasyon, performans değerlendirme, yeni yeteneklerin elde edilmesi, kurum kültürü gibi konular incelenecektir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Dijital Dönüşüm
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Özgeldi, M. (2020). Dijital dönüşümde insan faktörü. Telli, G. ve Aydın, S. (Ed.). Dijital Dönüşüm kitabı içinde (ss. 449-475). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.