Farklılaştırılmış öğretim ortamının sınıf yönetimine ve öğrencilerin akademik başarısına etkisi

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2010

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırma, ilköğretim üçüncü sınıf hayat bilgisi dersine yönelik hazırlanan katlı öğretim tasarımının, öğrencilerin öğrenme düzeyi ile sınıf yönetimine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel (örnek olay) ve nicel (tarama) araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Araştırma Malatya ili Darende ilçesi Ilıca ilköğretim Okulu üçüncü sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Veri toplamak amacıyla, öğretmen görüşme formu, öğrenci görüşme formu, gözlem formu ve son test kullanılmıştır. Öğretim tasarımı, Dün, Bugün, Yarın temasının dokuz konusu için katlı öğretim yöntemi kullanılarak tasarlanmıştır. Öğretmen ilk olarak kısa bir sunum yapmış, ardından parmak yukarı tekniği kullanılarak öğrenciler seviye gruplarına ayrılmıştır. Son olarak, her grup kendi seviyesine uygun hazırlanan etkinlikler yoluyla bireysel veya grup çalışması yaparak öğrenmelerini tamamlamışlardır. Araştırma bulgularına göre, katlı öğretim düşük ve yüksek öğrenme düzeyine sahip tüm öğrencilerin öğrenmelerini olumlu yönde etkilemektedir. Etkinlikler seviyeye uygun olduğu için, tüm gruplar etkinlikleri rahatlıkla yapmışlar, bu da onların motivasyonlarını artırmıştır. Öğrenciler etkinliklere isteyerek ve severek katılmışlardır. Öğretmen sınıfı derse katma yönünde hiç zorlanmamıştır.
This study aimed to examine the effects of a tiered instructional design on classroom management and the learning level of students. The instructional program was prepared for an introductory science course for 3rd grade pupils at an elementary school in Ilıca District of Malatya Province. The study combined qualitative (case study) and quantitative (scanning) research methods. In order to collect data, a teacher interview form, student interview form, observation form and post-test were used. The teaching program was planned using a tiered instruction method for nine subjects of the "Yesterday, Today, Tomorrow" curriculum theme. The teacher made a short presentation and then students were classified into ability groups by using the "tomb up" technique. Finally, each group completed learning activity via individual and group tasks based on activities appropriate to their abilities. The results indicate that tiered instruction had positive effects on the learning outcomes of all students of both high and low abilities. Since activities were appropriate for the level of students, all groups completed the classroom activities easily, which increased their motivation. Students participated in activities voluntarily and enthusiastically and the teacher did not experience any difficulty in ensuring class participation in the courses.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Farklılaştırılmış öğretim, Katlı öğretim, Sınıf yönetimi, Differentiated Instruction, Tiered instruction, classroom management

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Beler, Y. (2010). Farklılaştırılmış öğretim ortamının sınıf yönetimine ve öğrencilerin akademik başarısına etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.