Kaynaştırma öğrencisi olan sınıflarda yaşanan sorunlara yönelik öğretmen görüşleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Çağdaş ve demokratik toplumlarda “eğitimde fırsat eşitliği” ilkesini benimseme önemli bir gelişmişlik göstergesidir. İnsan hakları, eğitimde fırsat eşitliği, çağdaş eğitim, demokratik toplum gibi kavramlar düşünüldüğünde, toplumda özel gereksinimli bireylerin eğitiminin ne denli önem taşıdığı daha da ön plana çıkmaktadır. Bu araştırma da temel amaç; sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan öğretmenlerin yaşadığı sorunların saptanması ve bu sorunlar hakkında görüşlerinin alınmasıdır. Araştırmanın diğer bir amacı ise saptanan bu sorunlar karşısında öğretmenlerin kullandıkları çözüm yollarının ve önerilerinin belirlenmesidir. Van ili örnekleminde sınıflarında kaynaştırma öğrencisi bulunan 10 okul öncesi öğretmeni ile yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak onların kaynaştırma sürecinde yaşamış olduğu sorunlar ve bu sorunlara ilişkin kullandıkları çözüm önerileri belirlenmiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynaştırma, Çocuk hakları, Van ili, Fırsat eşitliği
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Atay, B., Erdaş, M., Yılmaz, D., Adsız, V., Adar, M., Yılmaz, H., Baran, S. ve Osmanoğlu, N. (2019). Kaynaştırma öğrencisi olan sınıflarda yaşanan sorunlara yönelik öğretmen görüşleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.