The integration of social media and foreing language education

dc.contributor.authorDemir, Selin
dc.contributor.authorAykul, Sevil
dc.contributor.editorTokcan, İnci Melike
dc.contributor.editorGümüşkaya, Burcu
dc.contributor.editorŞimşir, Dilan
dc.date.accessioned2024-07-12T21:27:25Z
dc.date.available2024-07-12T21:27:25Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractSome of the main purposes of teachers are to determine the best learning setting. keep up with what time requires, and undoubtedly shape learning habits. ln today's world, the changing needs and the demands of the society have a profound influence on both learning and teaching foreign language. We are now living in a technological world a world in which people communicate with each other through social media which is quite irreplaceable tool among people by means of technology, gives them a chance to represent themselves as individuals virtually. We -teachers of English- were used to transfer knowIedge in the classroom environment in the past. However now the changing settings and conditions force us to bring social media in the classroom...en_US
dc.description.abstractÖğretmenlerin bazı başlıca amaçları en iyi öğrenme ortamını belirlemek, çağ ne gerektiriyorsa ona ayak uydurmak ve şüphesiz ki öğrenme alışkanlıklarını şekillendirmektir. Bugünün dünyasında, değişen ihtiyaçlar ve toplumun talepleri yabancı dili hem öğrenme hem de öğretmede çok derin bir etkisi vardır. Bizler artık insanların birbiriyle teknolojinin aracılığıyla insanların birbiriyle iletişim kurduğu önemi yadsınamaz olan sosyal medyanın, onlara kendilerini esas itibariyle birey olarak tanıtmalarına bir şans verdiği teknolojik bir dünyada yaşıyoruz. Biz, İngilizce öğretmenleri, eskiden sınıf ortamında bilgiler aktarırdık. Ancak şu anda, değişen ortamlar ve koşullar bizi sınıfa sosyal medyayı getirmeye zorlamaktadır. İnsanların tam olarak neyi kullanmaya meyilli olduğu dil öğretimine de yansıtmaktadır...en_US
dc.identifier.citationDemir, S. ve Aykul, S. (2017). The integration of social media and foreing language education. Tokcan, İ. M., Gümüşkaya, B. ve Şimşir D. (ed.). 2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congress içinde (78-79 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage79en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-96-3
dc.identifier.startpage78en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6005
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY07049
dc.subjectForeign language educationen_US
dc.subjectForeign language and social mediaen_US
dc.subjectSocial media and educationen_US
dc.subjectYabancı dil eğitimien_US
dc.subjectYabancı dil ve sosyal medyaen_US
dc.subjectSosyal medya ve eğitimen_US
dc.titleThe integration of social media and foreing language educationen_US
dc.title.alternativeSosyal medya ve yabancı dil eğitimini bütünleştirmeen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar