A study on the correlation between self-confidence and foreign language learning anxiety
Küçük Resim Yok
Tarih
2023
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
T.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
This study investigates the relationship between two affective factors, self-confidence as a personality trait and foreign language learning anxiety, in the context of a preparatory school students at a foundation university in İstanbul, Türkiye. The study was conducted in two stages. In the first stage two scales were applied to the learners: self-confidence scale and foreign language learning anxiety scales. Participants of the first stage were 117 English preparatory school students at a university. In the second stage, a group of 17 students were interviewed to find out the possible reasons of foreign language learning anxiety. Overall results showed that participants had high level of self-confidence and medium level of foreign language learning anxiety. Also, it was revealed that gender didn’t play an important role in the levels of self-confidence of the learners. However, it was found that female learners had higher levels of foreign language learning anxiety compared to their male counterparts. For both affective factors, high school graduation and years of learning a foreign language didn’t have a significant effect on the results. Furthermore, it was found that there is a moderate level of negative correlation between self-confidence and foreign language learning anxiety. The interviews revealed six main themes as the reasons of foreign language learning anxiety; interacting in the target language, fear of being teased, reactions of the teachers, being in an unfamiliar environment, not having enough knowledge of the language and tests / being graded. Finally, it was concluded that self-confidence and foreign language learning anxiety are negatively affected by one another, and apart from self-confidence levels, six themes were revealed that cause anxiety in foreign language learning. It was suggested that being aware of these possible reasons can guide the instructors to take precautions to reduce the levels of anxiety in the learning environments.
Bu çalışma özgüven ile yabancı dil öğrenme kaygısı arasındaki ilişki incelenmektedir. Türkiye, İstanbul’daki bir vakıf üniversitesinin İngilizce hazırlık sınıfında okuyan öğrenciler çalışmanın katılımcıları olarak belirlenmiştir. Çalışma iki aşamada uygulanmıştır. Birinci aşamada iki ölçek kullanılmıştır: özgüven ölçeği ve yabancı dil öğrenme kaygısı ölçeği. İlk aşamadaki katılımcılar 117 öğrenciden oluşmaktadır. İkinci aşamada ise 17 öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır ve yabancı dil öğrenme kaygısının muhtemel sebepleri araştırılmıştır. Tüm sonuçların gösterdiği üzere öğrenciler yüksek düzeyde özgüvene ve orta düzeyde dil öğrenme kaygısına sahiptirler. Ayrıca, sonuçlara göre cinsiyet özgüven için belirleyici bir faktör değilken, yabancı dil öğrenme kaygısı için kadın katılımcıların daha yüksek seviyede kaygı yaşadıkları bulunmuştur. Hem özgüven hem de yabancı dil öğrenme kaygısı için lise mezuniyetinin ve ne kadar süredir yabancı dil öğrenildiğinin belirleyici olmadığı bulunmuştur. Son olarak, özgüven ile yabancı dil öğrenme kaygısının birbirini negatif olarak etkilediği bulunmuştur. İkinci aşamadaki görüşme sonuçlarında altı temadan oluşan bir sebepler listesine ulaşılmıştır: yabancı dilde etkileşimde bulunmak, dalga geçilme korkusu, öğretmenlerin tepkisi, yeni bir ortamda bulunmak, dilde yeterli bilgiye sahip olmamak, sınav / değerlendirilme korkusu. Sonuç olarak, bu çalışmada özgüven ile yabancı dil öğrenme kaygısı arasında negatif bir korelasyon bulunmuştur. Ayrıca özgüvenin yabancı dil kaygısında belirleyici olmasının yanı sıra altı temalı bir muhtemel yabancı dil öğrenme kaygısı sebepleri listesine ulaşılmıştır. Öğretmenlerin bu sebeplerin bilincinde olması önem arz etmektedir. Çalışmanın sonunda yabandı dil öğrenme kaygısını düşürmek için neler yapılabileceğine dair önerilerde bulunulmuştur.
Bu çalışma özgüven ile yabancı dil öğrenme kaygısı arasındaki ilişki incelenmektedir. Türkiye, İstanbul’daki bir vakıf üniversitesinin İngilizce hazırlık sınıfında okuyan öğrenciler çalışmanın katılımcıları olarak belirlenmiştir. Çalışma iki aşamada uygulanmıştır. Birinci aşamada iki ölçek kullanılmıştır: özgüven ölçeği ve yabancı dil öğrenme kaygısı ölçeği. İlk aşamadaki katılımcılar 117 öğrenciden oluşmaktadır. İkinci aşamada ise 17 öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır ve yabancı dil öğrenme kaygısının muhtemel sebepleri araştırılmıştır. Tüm sonuçların gösterdiği üzere öğrenciler yüksek düzeyde özgüvene ve orta düzeyde dil öğrenme kaygısına sahiptirler. Ayrıca, sonuçlara göre cinsiyet özgüven için belirleyici bir faktör değilken, yabancı dil öğrenme kaygısı için kadın katılımcıların daha yüksek seviyede kaygı yaşadıkları bulunmuştur. Hem özgüven hem de yabancı dil öğrenme kaygısı için lise mezuniyetinin ve ne kadar süredir yabancı dil öğrenildiğinin belirleyici olmadığı bulunmuştur. Son olarak, özgüven ile yabancı dil öğrenme kaygısının birbirini negatif olarak etkilediği bulunmuştur. İkinci aşamadaki görüşme sonuçlarında altı temadan oluşan bir sebepler listesine ulaşılmıştır: yabancı dilde etkileşimde bulunmak, dalga geçilme korkusu, öğretmenlerin tepkisi, yeni bir ortamda bulunmak, dilde yeterli bilgiye sahip olmamak, sınav / değerlendirilme korkusu. Sonuç olarak, bu çalışmada özgüven ile yabancı dil öğrenme kaygısı arasında negatif bir korelasyon bulunmuştur. Ayrıca özgüvenin yabancı dil kaygısında belirleyici olmasının yanı sıra altı temalı bir muhtemel yabancı dil öğrenme kaygısı sebepleri listesine ulaşılmıştır. Öğretmenlerin bu sebeplerin bilincinde olması önem arz etmektedir. Çalışmanın sonunda yabandı dil öğrenme kaygısını düşürmek için neler yapılabileceğine dair önerilerde bulunulmuştur.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Özgüven, Kaygı, Yabancı dil kaygısı, Self-confidence, Anxiety, Foreign language anxiety
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Akar, N. B. (2023). A study on the correlation between self-confidence and foreign language learning anxiety / Özgüven ile yabancı dil öğrenme kaygısı arasındaki ilgileşim üzerine bir çalışma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.