Cunda Adası Kıyı Kullanımı Odaklı Kentsel Tasarım Atölyesi / 2023- Atölye Süreci-Analizler

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2025

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

T.C. Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Cunda Adası Kıyı Kullanımı Odaklı Kentsel Tasarım Atölyesi” Maltepe Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi ile Balıkesir Büyükşehir Belediyesi işbirliğiyle 9-10 Haziran 2023 tarihlerinde düzenlenmiştir (Foto 1). Atölye, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi öğretim elemanları Dr. Öğr. Üys. Güzin Aydoğan, Doç. Dr. Jülide Alp, Doç. Dr. Aliye Ceren Onur, Prof. Dr. Özgür Özkan, Ar. Gör. Filiz İrem Memişoğlu ve Ar. Gör. Efe Haşim Sezen’in yürütücülüğünde, Maltepe Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi İngilizce ve Türkçe Mimarlık Bölümü öğrencilerinin katkılarıyla gerçekleşmiştir. Atölye süreci; alan gezisi öncesi toplantılar; Cunda alan gezisi; MAU Mimarlık ve Tasarım Fakültesinde atölye tasarım süreci ve kitapçık tasarım süreci olmak üzere dört aşamada gerçekleşmiştir. (Şema 1). Alan gezisi öncesinde Balıkesir Büyükşehir Belediyesi ile çevrimiçi toplantı yapılmıştır. Toplantıda Büyükşehir Belediyesi Kent Etiği Bölümü çalışanları tarafından paylaşılan potansiyel kıyı bölgeleri arasından Cunda Adası çalışma alanı olarak belirlenmiştir. Daha sonra Büyükşehir Belediye Başkanı Yücel Yılmaz ile yapılan görüşmeyle, atölyenin çalışma takvimi oluşturulmuştur. Balıkesir Büyükşehir Belediyesi; mevcut duruma ait görselleri, havadan yapılan video çekimlerini ve adaya ait halihazır haritayı atölye ekibi ile paylaşmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Cunda Adası, Kıyı Kullanımı, Alan Gezisi, Öğrenci, Balıkesir

Kaynak

Cunda Adası Kıyı Kullanımı Odaklı Kentsel Tasarım Atölyesi / 2023

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Alp, J. ve diğerleri. (2025). Cunda Adası Kıyı Kullanımı Odaklı Kentsel Tasarım Atölyesi / 2023- Atölye Süreci-Analizler, J., Onur, A. C., Aydoğan, G., Özkan, Ö., Memişoğlu, F. İ. ve Sezen, E. H. (ed.), T.C. Maltepe Üniversitesi, s.23-36.