Öğrenme ortamı tasarımında mevcut durumun belirlenmesine yönelik bir yaklaşım
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bilginin bireyin zihninde nasıl ve ne şekilde yapılandığı eğitimciler için daima tartışına konusu olmuştur. Bu çalışmalarda. öğrenmenin bilişsel bir süreç olması yanında bireyin içinde bulunduğu etkileşimin doğasıyla da ilgili olduğuna dikkat çekilmektedir. Ayrıca geliştiriIen yeni öğrenme modellerinin eğitim-öğretime uygulanmasında pek çok güçlükle karşılaşıldığı da vurgulanmaktadır. Bunun en önemli nedeni mevcut eğitim-öğretim ortamındaki etkileşimin doğasını şekillendiren öğelerin göz önünde bulundurulmamasıdır. Bu amaçla yürütülecek çalışmalarda öncelikle tasarlanacak öğrenme ortamına yönelik olarak daha önce yapılan çalışmaların teorik yapısının ve uygulama sonuçlarının incelenmesi gerekmektedir. Mevcut öğrenme ortamını şekillendiren öğeleri belirlemek ve tasarlanacak öğrenme ortamında bulunması gereken niceliklerin bu ortamlarda ne öIçüde sağlanacağını bulmak amacıyla seçilen bir konu ve örneklem için değişik ölçme araçları geliştirilerek uygulanmalıdır. Araştırma sürecinde eIde ediIecek verilerin temel kaynağını öğretmen ve öğrencilerin görüşleri yanında mevcut öğrenme ortamının gözlenmesi oluşturulmalı ve eIde edilen bulguların değerlendirilmesiyle ilgili öğeler belirlenmelidir. Bu çalışmada ortaöğretim kurumlarında yeni öğrenme ortamIarının tasarlanması için mevcut etkinlikleri şekillendiren öğelerin elde edilmesine yönelik bir araştırma yaklaşımı geliştirilmektedir. Bu yaklaşım lise fizik derslerinde elektrik konusuyla ilgili Bütünleştirici (Constructivist) Öğrenme Kuramına uygun olarak tasarlanacak etkinliklerin belirlenmesinde kullanılması düşünülmektedir.
Knowledge construction in human mind is argumantative topic for educators. Most of related studies point out that learning is not only a cognitive process but also includes to nature of interaction which individuals in it. In addition it is known that new developed learning models for teaching-learning process can not implement easily in the intended manner. The most important reason for this the factors that shape to the nature of interaction in traditional learning environments are not considered. However theoretical structure and implementation results of previous studies in related fields should be investigated in order to design new learning environment. Then the factors effecting to the traditional learning environment should be determined in detail. In this process opinions and views of related students and teachers should be obtained with interviews. And traditional learning environment should be observed with proper instruments. The purpose of this study is to develop a methodology in order to find out the factors shaping to traditional teachig-learning activities.
Knowledge construction in human mind is argumantative topic for educators. Most of related studies point out that learning is not only a cognitive process but also includes to nature of interaction which individuals in it. In addition it is known that new developed learning models for teaching-learning process can not implement easily in the intended manner. The most important reason for this the factors that shape to the nature of interaction in traditional learning environments are not considered. However theoretical structure and implementation results of previous studies in related fields should be investigated in order to design new learning environment. Then the factors effecting to the traditional learning environment should be determined in detail. In this process opinions and views of related students and teachers should be obtained with interviews. And traditional learning environment should be observed with proper instruments. The purpose of this study is to develop a methodology in order to find out the factors shaping to traditional teachig-learning activities.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Geleneksel öğrenme ortamları, Araştırma yöntemleri, Bütünleştirici öğrenme ortamı tasarımı, Traditional learning environments, Research methods, Constructivist learning environment design
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Keser, Ö. F. ve Akdeniz, A. R. (2001). Öğrenme ortamı tasarımında mevcut durumun belirlenmesine yönelik bir yaklaşım. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (528-534 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.