TRIZ ile yenilikçi mühendislik eğitimini tasarlama
No Thumbnail Available
Date
2018
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Durmuş Günay
Access Rights
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
Ülkemizde inovasyon kelimesi çok sık kullanılmakla beraber, temel taşlarından biri olan fikir üretme konusunda yeterince farkındalık oluşmadığı gözlemlenmiştir. Bu yazıda çok sayıda fikir üretme tekniği arasından yıldızı gittikçe daha çok parlayan TRIZ konusunda temel bilgilendirme yapılacak ve TRIZ’in dünyanın değişik üniversitelerinde mühendislik öğrencilerine nasıl verildiği ve başarı durumları tartışılacaktır
In our country, it is observed that innovation word is used very frequently, but there is not enough awareness about producing ideas. In this article, we will provide basic information about TRIZ, which is increasingly shining among the many ideas generation tools and discuss how TRIZ is given to engineering students in different universities of the world and their success status.
In our country, it is observed that innovation word is used very frequently, but there is not enough awareness about producing ideas. In this article, we will provide basic information about TRIZ, which is increasingly shining among the many ideas generation tools and discuss how TRIZ is given to engineering students in different universities of the world and their success status.
Description
Keywords
TRIZ, Mühendislik Eğitimi, Eğitim Tasarımı, TRIZ, Engineering Education, Education Design
Journal or Series
Üniversite Araştırmaları Dergisi
WoS Q Value
Scopus Q Value
Volume
1
Issue
2
Citation
Kaya, M. O. (2018). TRIZ ile yenilikçi mühendislik eğitimini tasarlama. Üniversite Araştırmaları Dergisi. 1(2), s. 58-61.