Okul öncesi öğretmenlerinin aile katılımına yönelik tutum ve düşünceleri
Tarih
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç:Toplumların sağlam bir gelecek inşa etmesinde, eğitimin oynadığı kilit rol bilinen bir gerçektir. Çocukların iyi bir eğitim almalarında öğretmenlere büyük sorumluluklar düşmekle birlikte, eğitim sürecine ailelerin katılımı da son derece büyük bir öneme sahiptir. Okul öncesi dönemdeki aile katılımı uygulamaları, okulda verilen eğitimin evde aileler tarafından desteklenmesiyle çocukların bilgi ve becerilerinin daha kalıcı olmasına yardımcı olacaktır. Ailelerin eğitim sürecinde yer almasında ve karar alma süreçlerine dahil edilmesinde, öğretmenlerin aile katılımına yönelik tutumları ve yaklaşımları oldukça etkili olmaktadır. Bu araştırma çalışmasında okul öncesi öğretmenlerinin; aile katılımına yönelik tutumlarının, aile katılımıyla ilgili yaptıkları sınıf-içi uygulamaların ve aile katılımında yaşadıkları sorunların belirlenmesi amaçlanmıştır.