Havayolu şirketlerinin sürdürülebilirlik uygulamalarının marka değeri ve itibarına katkısı üzerine bir değerlendirme
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Şirketlerin sadece ait olunan sektörde değil toplum nezdinde itibarlı olmaları kurum kültürünün bir parçası olup itibarın yönetilmesi temel politikalardan biri olarak kabul edilmelidir. Kurumsal itibarın yönetilmesi konusunda özellikle öne çıkan başlıklar; kurum kültürü ve değerlerinin tanımlanması, etik ve ahlaki değerler ile hesap verilebilirlik uygulamaları, uluslararası muhasebe standartlarının kabul edilmesi, şeffaflık, kurumsal sosyal sorumluluk anlayışının benimsenmesi, çalışan memnuniyeti, müşteri memnuniyeti, Ar-Ge ve inovasyon, finansal, sosyal ve ekolojik çevre uygulamalarını içeren üçlü raporlama olarak sayılabilir.1 Bu bağlamda şirketlerin kurumsal itibar yönetimi konusunda sürdürülebilirlik kavramına önem vermeleri, şirketlerin marka değerinin artırılmasını da olumlu etkilemektedir.
The fact that; “companies are not only in the sector they belong to, but in the society is a part of the corporate culture and management of reputation” should be considered as one of the main policies. Particular atiention is given to the management of corporate reputation; identification of corporate culture and values, ethical and moral values, accountability practices, adoption of international accounting standards, transparency, adoption of corporate social responsibility, employee satisfaction, customer satisfaction, research & development and innovation, financial, social and ecological environmental practices.1 In this context, giving importance to the concept of sustainability in corporate reputation management positively affects the increase of brand value of companies.
The fact that; “companies are not only in the sector they belong to, but in the society is a part of the corporate culture and management of reputation” should be considered as one of the main policies. Particular atiention is given to the management of corporate reputation; identification of corporate culture and values, ethical and moral values, accountability practices, adoption of international accounting standards, transparency, adoption of corporate social responsibility, employee satisfaction, customer satisfaction, research & development and innovation, financial, social and ecological environmental practices.1 In this context, giving importance to the concept of sustainability in corporate reputation management positively affects the increase of brand value of companies.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Havayolu şirketleri, Sürdürülebilirlik uygulamaları, Marka değeri, İtibar katkısı, Airline companies, Sustainability applications, Brand value, Reputation
Kaynak
Maltepe Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Havacılık Bülteni
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
1
Sayı
1
Künye
Karaağaoğlu, N. (2019). Havayolu şirketlerinin sürdürülebilirlik uygulamalarının marka değeri ve itibarına katkısı üzerine bir değerlendirme / An assesment on the contribution of sustainability applications of airline companies to brand value and reputation. Maltepe Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Havacılık Bülteni, Maltepe Üniversitesi. 1(1), s. 22-24.