Kaynaştırma eğitimi alan çocuklara yönelik okul öncesi öğretmenlerinin deneyimli ve deneyimsiz olma durumlarına göre öğretmen görüşlerinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Kaynaştırma eğitimi, özel eğitime ihtiyaç duyan bireyin akranları ile birlikte, sosyal bütünleşmesini sağlayan ve destek eğitim hizmetlerini içeren özel eğitim uygulamalarıdır. Kaynaştırma eğitiminin amacı bireyin sahip olduğu engeli yok etmek değil, bireyi toplumla bütünleştirmek (ve toplumu bireyle bütünleştirmek), en az kısıtlanmış ortamda ilgi ve yeteneklerini en iyi durumda kullanabileceği eğitim ortamını sağlamaktır. Amaç: Bu çalışmanın amacı, Trabzon ilindeki çeşitli ilçelerde bulunan okullarda görev yapan okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin sınıflarında kaynaştırma öğrencilerinin bulunup bulunmama durumuna göre öğretmen görüşlerinin incelenmesidir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynaştırma eğitimi, Okul öncesi eğitimi, Okul öncesi eğitimde kaynaştırma

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Karakaş, K., Şen, H. ve Tatar, V. N. (2019). Kaynaştırma eğitimi alan çocuklara yönelik okul öncesi öğretmenlerinin deneyimli ve deneyimsiz olma durumlarına göre öğretmen görüşlerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.