Kaynaştırma eğitimi alan çocuklara yönelik okul öncesi öğretmenlerinin deneyimli ve deneyimsiz olma durumlarına göre öğretmen görüşlerinin incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Kaynaştırma eğitimi, özel eğitime ihtiyaç duyan bireyin akranları ile birlikte, sosyal bütünleşmesini sağlayan ve destek eğitim hizmetlerini içeren özel eğitim uygulamalarıdır. Kaynaştırma eğitiminin amacı bireyin sahip olduğu engeli yok etmek değil, bireyi toplumla bütünleştirmek (ve toplumu bireyle bütünleştirmek), en az kısıtlanmış ortamda ilgi ve yeteneklerini en iyi durumda kullanabileceği eğitim ortamını sağlamaktır. Amaç: Bu çalışmanın amacı, Trabzon ilindeki çeşitli ilçelerde bulunan okullarda görev yapan okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin sınıflarında kaynaştırma öğrencilerinin bulunup bulunmama durumuna göre öğretmen görüşlerinin incelenmesidir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynaştırma eğitimi, Okul öncesi eğitimi, Okul öncesi eğitimde kaynaştırma
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Karakaş, K., Şen, H. ve Tatar, V. N. (2019). Kaynaştırma eğitimi alan çocuklara yönelik okul öncesi öğretmenlerinin deneyimli ve deneyimsiz olma durumlarına göre öğretmen görüşlerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.