REKLAMCILIKTA GÖRSEL İKNANIN KURAMSALLAŞTIRILMA ÇABALARI VE PHILLIPS VE MCQUARRIE’NİN REKLAMCILIKTA GÖRSEL RETORİK SINIFLANDIRMASI ÜZERİNDEN REKLAM ANALİZLERİ Ayşe Nil Kireçci*

Küçük Resim Yok

Tarih

2018

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu çalışmada, ikna endüstrisi olarak anılan reklamcılıkta kullanılan görsel ikna araçları;görsel retorik figürler tanımlanmış ve bunların çeşitli sınıflandırmaları kronolojik sıralamayagöre değerlendirilmiştir. Antik ikna öğretilerine dayanan retorik çalışmaları içindegörsel retoriğin meşru bir disiplin haline gelmesi sürecini aktaran bölümü takiben, reklamcılıktagörsel retorik yaklaşımı açıklanmıştır. Görsel retoriğin çağdaş teorisine öncülükeden Kennedy (1982), Johns (1984), Durand (1987), McQuarrie ve Mick (1996) gibiaraştırmacıların katkıları değerlendirilmiştir. Reklamlardaki görsel retorik figürleri sınıflandırmayıamaçlayan modellerin literatür taramasının ardından, bu konuda bütünselbir sınıflandırma sunan Phillips ve McQuarrie (2004) tarafından önerilen model analizedilmiştir. Araştırmacıların, reklamları biçim ve içerik; buna paralel şekilde retorik figürlerişema ve trop açısından sınıflandıran kılavuz niteliğindeki modelinde yer alan görselretorik figür görünümleri, amaçlı örneklem yöntemiyle seçilen reklam metinleri üzerindendetaylı bir biçimde açıklanmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Selçuk İletişim

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

11

Sayı

2

Künye