Experience of nursing students in relations with medical staff, nursing staff and patient
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
INTRODUCTION: The nurse is part of a therapeutic team consisting of many specialists to help the patient at every stage of the disease. The communication between co-workers is the most important thing, which includes also the nursing students. Without it the work is incomplete. I decided to ask students how their cooperation with the staff and the patient looks like in reality. AIM: The aim of the study was to assess the cooperation of the students with the medical staff and patients during their apprenticeship, in their subjective assessment. MATERIAL AND METHODS: 297 people from all over Poland took part in the survey. Among them, women predominated, constituting as much as 94,3%. The age of the study group ranged from 19 to 50 years old. The study was made by a diagnostic survey, used the technique – questionnaire and as a tool - the author’s questionnaire. The survey questionnaire has been published online. RESULTS: The study was attended by 297 people from all over Poland in age between 19 and 50 years old. The study contained 16 questions that were intended to present the cooperation of medical staff and patients with nursing students. The analysis of the obtained material shows that as many as 82.8% of the respondents believe that medical personnel does not always respect nursing students, and 68.7% of them say that time spent on their apprenticeship is not properly organized. Despite the declarations of willingness to take part in responsible tasks (such as the supply of medicines, making injections) from 62.3% of respondents, only 27.3% truly believe that nurses are willing to involve students in helping with these activities. As many as 66% of respondents say that nursing students are deliberately used to perform work, such as changing pampers and the toilet of patients. The majority of respondents (94.9%) had the opportunity to participate in the performed tests, during which 71% of them declared that the doctor was happy to tell their course. Almost half (49.5%) of the respondents claim that the physicians responded to asked questions exhaustively. On the part of patients, 60.9% of respondents do not feel excessive use of. None of the respondents experienced a refusal to perform nursing activities. The research shows that the majority of respondents (65.7%) feel welcome in the wards by the patients, however, they are not able to unequivocally assess whether they are welcome by the medical and nursing staff. CONCLUSIONS: In spite of large staff shortages in the health service, the personnel is not entirely friendly towards students starting their professional adventure. Representatives of the nursing profession should definitely show greater understanding and favor to the students who are just learning their future occupation. A step towards a better one would change the way that students are spending their internship. Continuing the possibility of expanding their knowledge through discussions with personnel, as well as the presence of different studies would be a positive impact on morale and relationships between those two groups. We should continue developing positive contact with patients.
GIRIŞ: Hemşire, hastalığın her aşamasında hastaya yardımcı olacak birçok uzmandan oluşan tedavi ekibinin bir parçasıdır. İş arkadaşları arasındaki iletişim, hemşirelik öğrencilerini de kapsayan en önemli şeydir. Onlar olmadan iş eksiktir. Öğrencilere, personel ve hasta ile olan işbirliğinin gerçekte nasıl göründüğünü sormaya karar verdim. GELIŞME: Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin stajlarında tıbbi personel ve hastalar ile işbirliğini öznel değerlendirmelerinde, onları değerlendirmektir. ARAÇLAR VE YÖNTEMLER: Ankete Polonya’nın dört bir yanından 297 kişi katıldı. Katılanlar arasında %94.3’lük bir oranla kadınlar çoğunlukta. Çalışma grubunun yaş aralığı 19 yaş ve 50 yaş arasıydı. Çalışma tanısal bir anketle yapıldı, teknik olarak anket tekniği, araç olarak yazarın anketi kullanıldı. Anket çevrimiçi olarak yayınlandı. SONUÇ: Çalışmaya, 19-50 yaşları arasında, Polonya’nın dört bir yanından 297 kişi katıldı. Çalışmada, sağlık personeli ve hemşirelik öğrencileri ile hastaların işbirliğini sunmak adına tasarlanan 16 soru yer aldı. Elde edilen verilerin analizi, ankete katılanların %82,8’inin sağlık personelinin, hemşirelik öğrencilerine her zaman saygı göstermediğine inandığını ve % 68,7’sinin stajlarında harcanan zamanın doğru bir şekilde organize olmadığını söylediğini göstermektedir. Katılımcıların% 62,3’ü, sorumlu görevlere (ilaç tedariki, enjeksiyon yapma gibi) katılmaya istekli olduklarını beyan etmelerine rağmen, yalnızca % 27,3’ü hemşirelerin, öğrencileri bu faaliyetlere yardım etmeye istekli olduğuna gerçekten inanmaktadır. Ankete katılanların% 66’sı, hemşirelik öğrencilerinin kasıtlı olarak, değişen yatak bezleri ve hastaların tuvaleti gibi işleri yapmak için kullanıldığını belirtti. Ankete katılanların çoğunluğu (% 94,9) yapılan testlere katılma şansına sahipti; bu sırada% 71’i doktorun derslerini anlatmaktan mutlu olduğunu belirtti. Katılımcıların neredeyse yarısı (% 49,5) doktorların sorulan soruları ayrıntılı olarak cevapladığını söylemektedir. Hastalar tarafında, katılımcıların % 60,9’u aşırı kullanımı hissetmiyor. Ankete katılanların hiçbiri hemşirelik faaliyetlerinde bulunmayı reddetmedi. Araştırma gösteriyor ki, ankete katılanların çoğunluğu (% 65.7) hastalar tarafından servislerde memnuniyetle karşılanmaktadır, ancak tıbbi ve hemşirelik personeli tarafından karşılanıp karşılanmadıklarını net bir şekilde değerlendirememektedir. KANI: Sağlık hizmetindeki büyük personel sıkıntısına rağmen, personel profesyonel maceralarına başlayan öğrencilere karşı arkadaşça yaklaşımda değildir. Hemşirelik mesleği temsilcileri, gelecekteki mesleğini yeni öğrenen öğrencilere kesinlikle daha fazla anlayış ve iyilik göstermelidir. Daha iyisine doğru bir adım, öğrencilerin stajlarını yapma şeklini değiştirmek olacaktır. Bilgilerini personel ile görüşerek genişletme olasılığını sürdürmenin yanı sıra farklı çalışmaların varlığı, moral ve bu iki grup arasındaki ilişkiler üzerinde olumlu bir etki yaratacaktır. Hastalarla pozitif temas geliştirmeye devam etmeliyiz.
GIRIŞ: Hemşire, hastalığın her aşamasında hastaya yardımcı olacak birçok uzmandan oluşan tedavi ekibinin bir parçasıdır. İş arkadaşları arasındaki iletişim, hemşirelik öğrencilerini de kapsayan en önemli şeydir. Onlar olmadan iş eksiktir. Öğrencilere, personel ve hasta ile olan işbirliğinin gerçekte nasıl göründüğünü sormaya karar verdim. GELIŞME: Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin stajlarında tıbbi personel ve hastalar ile işbirliğini öznel değerlendirmelerinde, onları değerlendirmektir. ARAÇLAR VE YÖNTEMLER: Ankete Polonya’nın dört bir yanından 297 kişi katıldı. Katılanlar arasında %94.3’lük bir oranla kadınlar çoğunlukta. Çalışma grubunun yaş aralığı 19 yaş ve 50 yaş arasıydı. Çalışma tanısal bir anketle yapıldı, teknik olarak anket tekniği, araç olarak yazarın anketi kullanıldı. Anket çevrimiçi olarak yayınlandı. SONUÇ: Çalışmaya, 19-50 yaşları arasında, Polonya’nın dört bir yanından 297 kişi katıldı. Çalışmada, sağlık personeli ve hemşirelik öğrencileri ile hastaların işbirliğini sunmak adına tasarlanan 16 soru yer aldı. Elde edilen verilerin analizi, ankete katılanların %82,8’inin sağlık personelinin, hemşirelik öğrencilerine her zaman saygı göstermediğine inandığını ve % 68,7’sinin stajlarında harcanan zamanın doğru bir şekilde organize olmadığını söylediğini göstermektedir. Katılımcıların% 62,3’ü, sorumlu görevlere (ilaç tedariki, enjeksiyon yapma gibi) katılmaya istekli olduklarını beyan etmelerine rağmen, yalnızca % 27,3’ü hemşirelerin, öğrencileri bu faaliyetlere yardım etmeye istekli olduğuna gerçekten inanmaktadır. Ankete katılanların% 66’sı, hemşirelik öğrencilerinin kasıtlı olarak, değişen yatak bezleri ve hastaların tuvaleti gibi işleri yapmak için kullanıldığını belirtti. Ankete katılanların çoğunluğu (% 94,9) yapılan testlere katılma şansına sahipti; bu sırada% 71’i doktorun derslerini anlatmaktan mutlu olduğunu belirtti. Katılımcıların neredeyse yarısı (% 49,5) doktorların sorulan soruları ayrıntılı olarak cevapladığını söylemektedir. Hastalar tarafında, katılımcıların % 60,9’u aşırı kullanımı hissetmiyor. Ankete katılanların hiçbiri hemşirelik faaliyetlerinde bulunmayı reddetmedi. Araştırma gösteriyor ki, ankete katılanların çoğunluğu (% 65.7) hastalar tarafından servislerde memnuniyetle karşılanmaktadır, ancak tıbbi ve hemşirelik personeli tarafından karşılanıp karşılanmadıklarını net bir şekilde değerlendirememektedir. KANI: Sağlık hizmetindeki büyük personel sıkıntısına rağmen, personel profesyonel maceralarına başlayan öğrencilere karşı arkadaşça yaklaşımda değildir. Hemşirelik mesleği temsilcileri, gelecekteki mesleğini yeni öğrenen öğrencilere kesinlikle daha fazla anlayış ve iyilik göstermelidir. Daha iyisine doğru bir adım, öğrencilerin stajlarını yapma şeklini değiştirmek olacaktır. Bilgilerini personel ile görüşerek genişletme olasılığını sürdürmenin yanı sıra farklı çalışmaların varlığı, moral ve bu iki grup arasındaki ilişkiler üzerinde olumlu bir etki yaratacaktır. Hastalarla pozitif temas geliştirmeye devam etmeliyiz.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Jemielita, A. , Konstantyn, K. , Kaminska, S. (2019). Experience of nursing students in relations with medical staff, nursing staff and patient / Hemşirelik öğrencilerinin sağlık personelleri, hemşireler ve hastalarla olan ilişkilerindeki deneyimleri. Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi.