İlköğretim 2. sınıf öğrencilerinin trafikte güvenli davranışa yönlendirilmesi

dc.contributor.authorKaradeniz, Gülçin
dc.contributor.authorKılıç, Nevin
dc.contributor.authorSungur, Elif
dc.date.accessioned2024-07-12T20:56:41Z
dc.date.available2024-07-12T20:56:41Z
dc.date.issued2014en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesien_US
dc.description.abstractTrafik eğitimi, çocukların pratikte uygulamaları gereken bilgi ve becerilere sahip olmaları açısından gereklidir. Yapılan araştırmalar, okulöncesi dönemdeki çocukların trafik eğitimi konusunda ebeveynlerini rol modelleri aldıklarını ve onları taklit ederek kuralları kavramaya çalıştıklarını ancak 7 yaşından sonra bilişsel yeterliliklerin bu eğitimi almaya uygun olduğunu ifade etmektedir. Bu dönemde verilecek eğitimlerde oyunun önemi büyüktür. Bu proje; Trafik Hayattır! kapsamında 2012 yılında başlatılan Hayatı Öğreniyorum İlköğretim Okulları Trafik Güvenliği Eğitimi Projesi (HOITGEP) ilköğretim ikinci sınıf öğrencilerinin trafik konusunda yaş seviyelerine uygun olarak hazırlanan içeriklerle bilgi düzeylerini artırmaya yönelik bir farkındalık projesi olarak gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı?na bağlı İl Milli Eğitim Müdürlükleri iş birliğinde 10 ilde 1438 öğretmenin katıldığı eğitimler verilmiş ve eğitim paketi yaklaşık 45 bin öğrenciye uygulanmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda öğretmenler HOITGEP kapsamında hazırlanan eğitim programını “çok yeterli” bulduklarını belirtmişlerdir. Öğrenci bilgisinin ölçüldüğü sonuçlar her iki yıl için tüm illerde ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Dönem sonunda öğrencilerin trafik bilgilerinde genel ortalamada %5,4 oranında artış sağlanmıştır. Bu tür projeler konuya farkındalık yaratması katkısıyla önemlidir ancak asıl önemli olan bu konuda en büyük rol modeli teşkil eden ebeveynlerin davranışlarıdır. Hazırlanacak yeni eğitimlerde okullarda anne-babalara bu eğitimde ne denli önemli rol aldıklarının önemini vurgulamak üzere konferans ve veli trafik bilgisi eğitimleri de verilmelidir.en_US
dc.identifier.citationKaradeniz, G., Kılıç, N. ve Sungur, E. (2014). İlköğretim 2. sınıf öğrencilerinin trafikte güvenli davranışa yönlendirilmesi. 1. Sağlık ve Güvenlik İletişimi Sempozyumu SAGİS'14. Maltepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi. s. 84-89.en_US
dc.identifier.endpage89en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-84-0
dc.identifier.startpage84en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/3019
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, İletişim Fakültesien_US
dc.relation.ispartof1. Sağlık ve Güvenlik İletişimi Sempozyumu SAGİS'14en_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06071
dc.subjectTrafik eğitimien_US
dc.subjectTrafik güvenliğien_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.titleİlköğretim 2. sınıf öğrencilerinin trafikte güvenli davranışa yönlendirilmesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar