Okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk istismarına yönelik farkındalıklarının belirlenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Çocuk istismarı, 18 yaşın altındaki çocuklara, bir erişkin tarafından fiziksel, ekonomik, duygusal ve cinsel olarak uygulanan; çocuğun sağlığını, gelişimini ve tüm hayatını etkileyen, kalıcı izler bırakan eylemler olarak tanımlanmaktadır. Çocuk istismarının azaltılması için ebeveynlerden sonra çocuğa en yakın olan okul öncesi öğretmenlerinin çocuk istismarı konusunda bilinçlendirilmesi gerekmektedir. Buradan hareketle bu çalışmada okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk istismarı konusunda düşüncelerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
İstismar, İhmal, Psikoloji travma
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Amaç: Çocuk istismarı, 18 yaşın altındaki çocuklara, bir erişkin tarafından fiziksel, ekonomik, duygusal ve cinsel olarak uygulanan; çocuğun sağlığını, gelişimini ve tüm hayatını etkileyen, kalıcı izler bırakan eylemler olarak tanımlanmaktadır. Çocuk istismarının azaltılması için ebeveynlerden sonra çocuğa en yakın olan okul öncesi öğretmenlerinin çocuk istismarı konusunda bilinçlendirilmesi gerekmektedir. Buradan hareketle bu çalışmada okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk istismarı konusunda düşüncelerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.