Okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk istismarına yönelik farkındalıklarının belirlenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Çocuk istismarı, 18 yaşın altındaki çocuklara, bir erişkin tarafından fiziksel, ekonomik, duygusal ve cinsel olarak uygulanan; çocuğun sağlığını, gelişimini ve tüm hayatını etkileyen, kalıcı izler bırakan eylemler olarak tanımlanmaktadır. Çocuk istismarının azaltılması için ebeveynlerden sonra çocuğa en yakın olan okul öncesi öğretmenlerinin çocuk istismarı konusunda bilinçlendirilmesi gerekmektedir. Buradan hareketle bu çalışmada okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk istismarı konusunda düşüncelerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

İstismar, İhmal, Psikoloji travma

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Amaç: Çocuk istismarı, 18 yaşın altındaki çocuklara, bir erişkin tarafından fiziksel, ekonomik, duygusal ve cinsel olarak uygulanan; çocuğun sağlığını, gelişimini ve tüm hayatını etkileyen, kalıcı izler bırakan eylemler olarak tanımlanmaktadır. Çocuk istismarının azaltılması için ebeveynlerden sonra çocuğa en yakın olan okul öncesi öğretmenlerinin çocuk istismarı konusunda bilinçlendirilmesi gerekmektedir. Buradan hareketle bu çalışmada okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk istismarı konusunda düşüncelerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.