Youtube and blogs - as an industry
Küçük Resim Yok
Tarih
2016
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Nowadays, our society is incontestably under the influence of platforms like YouTube and blogs. These digital platforms have been growing as well as their impact on people's daily lives. The list of the richest 'YouTubers" in the world was available for the first time in 2015, by "Forbes", a well-known and prestigious magazine. Professionals in this area are able to build a successful career, receiving money according to the views and visits to their accounts, what attract several brands that want to advertise themselves. Blogs and YouTube have a great influence on the purchasing decisions of thousands of people in the world. Everyone can find interesting pages, about all kinds of subjects: clothes, travel, makeup, books, movies, video games, "YouTubers" and bloggers move crowds of people who follow their lives, opinions, choices and daily routines that make the names of the owners of such platforms a wellknown and strong brand. ln successful accounts, YouTube channels holders (YouTubers) are able to collect millions of subscribers and views, blogs holders (bloggers) have millions of visits on their pages every day. This presentation will analyze these online trends, focusing how these platforms have become in a 'new industry", the "YouTubers" and bloggers as opinion makers, themes that are preferred on these platforms, these p|atforms as a profession and examples of success in the world.
Günümüzde toplumumuz tartışmasız biçimde YouTube ve blog gibi platformların etkisi altındadır. Bu dijital platformların yanı sıra bunların bireylerin gündelik yaşamlarındaki etkileri gibi büyümektedir. 2015 yılında ilk kez, herkesçe bilinen ve prestijli bir dergi olan Forbes, dünyanın en zengin YouTube kanal sahipleri (YouTuber) listesini yayınladı. Bu alandaki profesyoneller, hesaplarının görüntülenmesi ve ziyaret edilmesi oranında reklamlarını yapmak isteyen markaların ilgisini çekmiş ve bir şekilde para kazanarak başarılı bir kariyer inşa edebilmişlerdir. Bloglar ve YouTube, dünyadaki binlerce insanın satın alma kararları üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Herkes her konuda ilginç sayfalar bulabilmektedir. Giyim, seyahat, makyaj, kitaplar, filmler, video oyunları... "Youtuber" ve "blogger" olarak tanımlanan kişiler, kalabalıklar içinden yaşamları, fikirleri, tercihleri ve günlük alışkanlıklarıyla öne çıkarmakta ve bu söz konusu platformların sahiplerinin adını iyi bilinen ve güçlü bir marka haline getirmektedir. Başarılı hesaplarda, Youtube kanal sahibi (Youtuber) milyonlarca üye toplama ve görüntülenme sayısına ulaşılabilmekte; blog sahipleri (blogger) her gün sayfalarına milyonlarca ziyaret sağlayabilmektedir. Bu sunum, söz konusu platformların nasıl "yeni bir endüstri" haline geldiğine, fikir önderi olarak "Youtuber" ve "blogger" olarak tanımlanan kişilere, bu platformlarda tercih edilen temalara, bir uzmanlık alanı olarak bu platformlara ve dünyadaki başarılı örneklere odaklanarak bu çevrimiçi eğilimleri inceleyecektir.
Günümüzde toplumumuz tartışmasız biçimde YouTube ve blog gibi platformların etkisi altındadır. Bu dijital platformların yanı sıra bunların bireylerin gündelik yaşamlarındaki etkileri gibi büyümektedir. 2015 yılında ilk kez, herkesçe bilinen ve prestijli bir dergi olan Forbes, dünyanın en zengin YouTube kanal sahipleri (YouTuber) listesini yayınladı. Bu alandaki profesyoneller, hesaplarının görüntülenmesi ve ziyaret edilmesi oranında reklamlarını yapmak isteyen markaların ilgisini çekmiş ve bir şekilde para kazanarak başarılı bir kariyer inşa edebilmişlerdir. Bloglar ve YouTube, dünyadaki binlerce insanın satın alma kararları üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Herkes her konuda ilginç sayfalar bulabilmektedir. Giyim, seyahat, makyaj, kitaplar, filmler, video oyunları... "Youtuber" ve "blogger" olarak tanımlanan kişiler, kalabalıklar içinden yaşamları, fikirleri, tercihleri ve günlük alışkanlıklarıyla öne çıkarmakta ve bu söz konusu platformların sahiplerinin adını iyi bilinen ve güçlü bir marka haline getirmektedir. Başarılı hesaplarda, Youtube kanal sahibi (Youtuber) milyonlarca üye toplama ve görüntülenme sayısına ulaşılabilmekte; blog sahipleri (blogger) her gün sayfalarına milyonlarca ziyaret sağlayabilmektedir. Bu sunum, söz konusu platformların nasıl "yeni bir endüstri" haline geldiğine, fikir önderi olarak "Youtuber" ve "blogger" olarak tanımlanan kişilere, bu platformlarda tercih edilen temalara, bir uzmanlık alanı olarak bu platformlara ve dünyadaki başarılı örneklere odaklanarak bu çevrimiçi eğilimleri inceleyecektir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
International Faculty of Communication Student Congress 2016
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Moreira, B. ve Santos, M. (2016). Youtube and blogs - as an industry / Bir endüstri olarak youtube ve bloglar. International Faculty of Communication Student Congress 2016, Maltepe Üniversitesi. s. 46-47.