Türkiye’de yer alan üniversitelerdeki sosyal hizmet bölümlerinin ders müfredatları üzerine bir inceleme

dc.authorid0000-0002-0051-914X
dc.authorid0000-0002-7527-21-96
dc.contributor.authorÇolak, Betül
dc.contributor.authorÖzsoy, Dilek
dc.date.accessioned2025-01-03T08:27:25Z
dc.date.available2025-01-03T08:27:25Z
dc.date.issued2024
dc.departmentFakülteler, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümü
dc.description.abstractTürkiye’de 1960’h yıllarda tek bir kamu kurumu bünyesinde başlayan sosyal hizmet eğitimi günümüzde 53’ü devlet, 16'sı vakıf olmak üzere toplam 69 üniversitede devam etmektedir. Kırk yıllık süreçte Türkiye'deki sosyal hizmet eğitiminde hem dünyadaki sosyal hizmet eğitimi paradigmalarının değişmesi ve bunların ülkemize yansımaları hem de ülkemizde sosyal hizmet eğitimine olan ihtiyacın artması ve akademik eğitim işleyişine bağlı olarak birçok değişim ve gelişme olmuştur. Bu süreç, sosyal hizmet mezunlarının mesleki yapılanmasını doğrudan belirleyen sosyal hizmet bölümlerinin ders müfredatlarını etkilemiştir. Sosyal hizmet bölümlerinin programlarını nasıl yapılandırdığı, kapsama alınan dersler gibi konular sosyal hizmet eğitiminin ve alandaki sosyal hizmet uygulamalarının niteliğini belirlemektedir. Bu çalışmada, ülkemizde sosyal hizmet eğitiminin mevcut durumunu ders müfredatları üzerinden incelemeye ve değerlendirmeye odaklanılmıştır. Araştırmanın amacı Türkiye’de sosyal hizmet eğitiminin verildiği devlet ve vakıf üniversitelerindeki eğitim müfredatının incelenmesi ve bütünsel bakış açısıyla değerlendirilmesidir. Bunun için üniversitelerin 1, 2, 3 ve 4. sınıflarında sunulan dersler incelenmiştir. Dersler, hangi derslere yoğunlaşıldığı, derslerin sınıflara göre dağılımı, AKTS dağılımları gibi kriterlere göre değerlendirme yapılmıştır. Türkiye'deki sosyal hizmet eğitiminin değerlendirilmesi ve ileriye dönük olarak sosyal hizmet alanındaki eğitim yapısının oluşturulmasına ilişkin alınacak kararlar açısından çalışmanın önemli olduğu düşünülmektedir.
dc.identifier.citationÇolak, B. ve Özsoy, D. (2024). Türkiye’de yer alan üniversitelerdeki sosyal hizmet bölümlerinin ders müfredatları üzerine bir inceleme, 26.Ulusal sosyal hizmet sempozyumu 2024 "Yeni toplumsal riskler ve belirsizlikler çağında sosyal hizmet" bildiri özetleri / 26.Natıonal social work symposium 2024 "Social work in the age of the new social crisis and uncertainties" abstract book, Ceylan, G. ve Kafes, H. (ed.), T.C. Maltepe Üniversitesi, s.70-71.
dc.identifier.endpage71
dc.identifier.isbn978-605-2124-71-0
dc.identifier.startpage70
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/13197
dc.language.isotr
dc.publisherT.C.Maltepe Üniversitesi
dc.relation.ispartof26.Ulusal sosyal hizmet sempozyumu 2024 "Yeni toplumsal riskler ve belirsizlikler çağında sosyal hizmet" bildiri özetleri
dc.relation.publicationcategoryKitap - Ulusal
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSosyal Hizmet
dc.subjectSosyal Hizmet Eğitimi
dc.subjectSosyal Hizmet Program Profili
dc.subjectSosyal Hizmet Öğretim Müfredatı
dc.titleTürkiye’de yer alan üniversitelerdeki sosyal hizmet bölümlerinin ders müfredatları üzerine bir inceleme
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Betül Çolak_Dilek Özsoy.pdf
Boyut:
1.31 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed to upon submission
Açıklama: