Öğretmen adaylarının özel öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilere karşı tutum ve davranışlarının karşılaştırılması

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Özel öğrenme güçlüğü; yazılı ya da sözlü akademik becerilerde ortaya çıkabilecek konuşma, okuma- yazma, dinleme gibi yetersizliklerin bireyin eğitim ve öğretim hayatında genellikle olumsuz yönde etkilemesidir. Özel öğrenme güçlüğü çeşitleri: Disleksi (okuma bozukluğu), disgrafi (yazılı anlatım bozukluğu), diskalkuli (matematik bozukluğu) ve afazi (dil bozukluğu) dir. Bu araştırmanın amacı, özel öğretmen güçlüğü yaşayan öğrencilere karşı öğretmen adaylarının davranışlarının karşılaştırılmasıdır. Daha önce bu konuda yapılan çalışmalar, literatürdeki makaleler incelenmiş olup tutum ve davranışlarının karşılaştırıldığına rastlanılmamıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Özel öğrenme güçlüğü, Özel eğitim, Öğretmen tutumları, Öğretmen davranışları

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Aydoğan, G., Demir, F. N., Aslan, A., Durualp, F. (2019). Öğretmen adaylarının özel öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilere karşı tutum ve davranışlarının karşılaştırılması. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.