Anne ve babaların çocuk kitapları üzerine tutumları
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Kitaplar; insanların en kolay, en etkili öğrenme aracı olan ve aynı zamanda kişisel gelişimlerini önemli derecede etkileyen edebi yazılar bütünüdür. Kitabın bu denli önem taşıdığı günümüzde, okul öncesi dönemdeki çocuklara olan etki ve katkıları da oldukça büyüktür. Okul öncesi dönemde çocuğun öğrenme ortamında bulunan ve çocuğun tüm yaşamını önemli bir boyutta etkileyen ilk kişiler anne ve babalardır. Bu sebepten dolayı çocuğun kitaplara ilgisinin ve merakının gelişmesi, aynı zamanda kitap sevgisi kazanması için anne ve babaların çocuklara olumlu rol model olmaları gerekmektedir. Bununla birlikte, anne ve babaların, çocuklarının gereksinimlerini fark ederek çocukları için yaptıkları kitap tercihlerinde seçici olmaları çok önemlidir. Anne ve babalar çocuklarına kitap seçerken çeşitli biçimsel ve niteliksel özellikleri dikkate almalıdır. Bu araştırma anne ve babaların okul öncesi çocuk kitaplarını nasıl değerlendirdiklerini belirlemek ve bu kitaplarda hangi özelliklerin dikkate alınması gerektiği konusundaki tutumlarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış, Halkalı bölgesindeki bağımsız anaokullarında bulunan 50 çocuğun ebeveynine Gündüz Sağlam (2007)’nin anketinden uyarlanan 27 soruya cevap vermeleri istenmiştir. Bu bağlamda, anne ve babaların çocuk kitapları üzerindeki tutumlarının öğrenilmesi hedeflenmiştir. Toplanan veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda orta gelir seviyesinde olan anne ve babaların çoğunun evinde kütüphane bulundurduğu kanısına varılmıştır. Ebeveynlerin kitap seçiminde; kitabın cildinin ilgi çekiciliği, resimlerinin boyutu ve kullanılan resimlerin sayısına dikkat ettikleri ortaya çıkmıştır. Bunun yanında kitabın dayanıklılığına önem vermedikleri bulgular arasındadır. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak öğretmenlere, anne ve babalara kitap farkındalığı kazandırılmasına yönelik öneriler sunulacaktır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesinde kitaplar, Çocuk kitapları, Anne baba tutumları, Kitap seçimi, Resimli kitaplar
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Kalkavan, B., Baş, S., Kurt, K. ve Altun, E. (2019). Anne ve babaların çocuk kitapları üzerine tutumları. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.