Anne ve babaların çocuk kitapları üzerine tutumları

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Kitaplar; insanların en kolay, en etkili öğrenme aracı olan ve aynı zamanda kişisel gelişimlerini önemli derecede etkileyen edebi yazılar bütünüdür. Kitabın bu denli önem taşıdığı günümüzde, okul öncesi dönemdeki çocuklara olan etki ve katkıları da oldukça büyüktür. Okul öncesi dönemde çocuğun öğrenme ortamında bulunan ve çocuğun tüm yaşamını önemli bir boyutta etkileyen ilk kişiler anne ve babalardır. Bu sebepten dolayı çocuğun kitaplara ilgisinin ve merakının gelişmesi, aynı zamanda kitap sevgisi kazanması için anne ve babaların çocuklara olumlu rol model olmaları gerekmektedir. Bununla birlikte, anne ve babaların, çocuklarının gereksinimlerini fark ederek çocukları için yaptıkları kitap tercihlerinde seçici olmaları çok önemlidir. Anne ve babalar çocuklarına kitap seçerken çeşitli biçimsel ve niteliksel özellikleri dikkate almalıdır. Bu araştırma anne ve babaların okul öncesi çocuk kitaplarını nasıl değerlendirdiklerini belirlemek ve bu kitaplarda hangi özelliklerin dikkate alınması gerektiği konusundaki tutumlarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış, Halkalı bölgesindeki bağımsız anaokullarında bulunan 50 çocuğun ebeveynine Gündüz Sağlam (2007)’nin anketinden uyarlanan 27 soruya cevap vermeleri istenmiştir. Bu bağlamda, anne ve babaların çocuk kitapları üzerindeki tutumlarının öğrenilmesi hedeflenmiştir. Toplanan veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda orta gelir seviyesinde olan anne ve babaların çoğunun evinde kütüphane bulundurduğu kanısına varılmıştır. Ebeveynlerin kitap seçiminde; kitabın cildinin ilgi çekiciliği, resimlerinin boyutu ve kullanılan resimlerin sayısına dikkat ettikleri ortaya çıkmıştır. Bunun yanında kitabın dayanıklılığına önem vermedikleri bulgular arasındadır. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak öğretmenlere, anne ve babalara kitap farkındalığı kazandırılmasına yönelik öneriler sunulacaktır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesinde kitaplar, Çocuk kitapları, Anne baba tutumları, Kitap seçimi, Resimli kitaplar

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Kalkavan, B., Baş, S., Kurt, K. ve Altun, E. (2019). Anne ve babaların çocuk kitapları üzerine tutumları. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.