İlköğretim okullarında okul müdürlerinin yaptığı denetimin öğretmenlerin mesleki gelişim ve yeterliliklerine etkisi

dc.contributor.advisorÇetin, Münevver
dc.contributor.authorGelmez, Şükrü
dc.date.accessioned2024-07-12T22:18:47Z
dc.date.available2024-07-12T22:18:47Z
dc.date.issued2011en_US
dc.date.submitted2011-09en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, İstanbul ili, Beyoğlu ilçesindeki ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin okul müdürlerinin yaptığı denetimin öğretmenlerin mesleki gelişim ve yeterliliklerine etkisine ilişkin görüşlerini almaktır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmanın evreni, 2010-2011 öğretim yılında, İstanbul ili, Beyoğlu ilçesindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerden oluşmaktadır. İlçede 25 ilköğretim okulu bulunmaktadır. Araştırmanın örneklemini belirlemek amacı ile Beyoğlu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nden okul isimleri ve öğretmen ve yönetici sayıları alınmıştır. Toplam 500 ölçek dağıtılmış, ancak 332 ölçek geri dönmüştür. Bunlardan 33'ü yönetici ve 299'u öğretmendir.Araştırmada, Danışman Öğretim Üyesi ve araştırmacı tarafından geliştirilen okul müdürlerinin yaptığı denetimin öğretmenlerin mesleki gelişim ve yeterliliklerine etkisi isimli ölçek kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler, bilgisayar ortamında ve SPSS18.0 istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Sonuçta, okullarda yapılan denetimlerin öğretmenlerin mesleki ve gelişim yeterlilikleri çalışanların cinsiyete, medeni hallerine, öğrenim düzeyine, kıdem sürelerine çalışanların görevlerine, denetim sayısına ve müfettişlerin denetim durumuna göre farklılık göstermemektedir. Okullarda yapılan denetimlerin öğretmenlerin mesleki gelişim ve yeterlilikleri okul müdürlerinin denetim durumuna göre farklılık göstermektedir. Okullarda denetimin sadece okul müdürleri tarafından yapılması görev farklılığına göre değişmekte, sadece müfettişler tarafından yapılması görev farklılığına göre değişmemektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is taking opinions of administrators and teachers working in primary schools in Beyoglu district of Istanbul, Turkey regarding "effect of inspections made by school principals over career development and qualifications of teachers". Screening model was used in the research. The universe of this research is composed of administrators and teachers working in Beyoglu district of Istanbul, Turkey in academic year of 2010-2011. There are 25 primary schools in the district. On the aim of determining the paradigm of the research, the names of schools and the numbers of teachers and school administrators are taken from Beyoglu District Directorate of National Education. Total of 500 questionnaires are distributed but only 332 of them returned back answered. 33 of them are administrators and 299 of them are teachers. In this research, the question naire named "effect of inspections made by school principals over career development and qualifications of teachers" was used developed by the researcher. The data obtained from the research have been analyzed in computer environment by using SPSS statistical software. As the result, "effect of inspections made by school principals over career development and qualifications of teachers" differs not by gender, marital status, education level, veteran status, duties of employees, number of inspections and supervision of inspectors. The "effect of inspections made by school principals over career development and qualifications of teachers" differs by the inspection situation of school principles. The inspections made only by school principles differ by duty different nes and made only by inspectors differ not by duty differentness.en_US
dc.identifier.citationGelmez, Ş. (2011). İlköğretim okullarında okul müdürlerinin yaptığı denetimin öğretmenlerin mesleki gelişim ve yeterliliklerine etkisi / In primary schools effect of inspections made by school pirincipals over career development and qualifications of teachers (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10554
dc.institutionauthorGelmez, Şükrüen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0581en_US
dc.subjectOkul müdürüen_US
dc.subjectDenetimen_US
dc.subjectEğitim Denetimien_US
dc.subjectMesleki Gelişimen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectYöneticien_US
dc.subjectSchool Principalen_US
dc.subjectInspectionen_US
dc.subjectEducational Inspectionen_US
dc.subjectCareer Developmenten_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectAdministratoren_US
dc.titleİlköğretim okullarında okul müdürlerinin yaptığı denetimin öğretmenlerin mesleki gelişim ve yeterliliklerine etkisien_US
dc.title.alternativeIn primary schools effect of inspections made by school pirincipals over career development and qualifications of teachersen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Şükrü_Gelmez_091109111.pdf
Boyut:
2.06 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text