A research on level of financial literacy of students and young individuals

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Globalisation is faster with new technologies in 21st Century, according to that individual has opportunities to use methods of financial market for protecting their money and make a portfolio with shares and bonds in the market. Risk of business life causes worries about the future for youth. To eliminate the risk, ability to manage their money is possible with financial literacy. Accuracy of financial decisions taken by individuals, it relates to the level of financial literacy. Nowadays universities studies gives beginner level of finance, however its not sufficient in Turkey, developed countries notice to studies about issue. Students and young individuals should learn how to use methods of investment to create a portfolio for their future plans and their family fund. Countries which noticed the issue are financial ‘gravity model’ states. Turkey has works for raising level of literacy by governmental organizations and private courses. The demographic characteristics of each individuals different to have to raise the level of financial literacy is high the importance of financial education courses. In this researchment is a way to see how is students and young persons knows the financial methods, market and economic situations. Where Turkey located for given notice to works on raising financial literacy and how to maintain on issue for young and new generations is intended.
Küreselleşme, 21. Yüzyılda yeni teknolojilerle daha hızlı, bu bireyin parasını korumak için finansal piyasa yöntemlerini kullanma ve piyasadaki hisse senetleri ve tahvilleri içeren bir portföy yapma fırsatına sahip olduğuna göre iş hayatı riski, gençler için gelecekle ilgili endişelere neden olmaktadır. Riski ortadan kaldırmak için, paralarını yönetme yeteneği finansal okuryazarlıkla mümkündür. Bireylerin aldığı finansal kararların doğruluğu, finansal okuryazarlık düzeyi ile ilgilidir. Günümüzde üniversiteler araştırmalar başlangıç seviyesindeki finansman seviyesini verirken, Türkiye’de yeterli olmamakla birlikte, gelişmiş ülkeler konuyla ilgili çalışmalara dikkat çekmektedir. Öğrenciler ve genç bireyler, gelecek planları ve aile fonları için bir portföy oluşturmak için yatırım yöntemlerini nasıl kullanacaklarını öğrenmelidir. Sorunu fark eden ülkeler finansal “yerçekimi modeli” ülkeleridir. Türkiye devlet kurumları ve özel kurslar tarafından okuryazarlık seviyesini yükseltmek için çalışmalar yapmaktadır. Finansal okuryazarlık seviyesini yükseltmek zorunda olan her bireyin demografik özellikleri, finansal eğitim kurslarının önemi kadar yüksektir. Bu araştırmada öğrenci ve gençlerin finansal yöntemleri, piyasa ve ekonomik durumları nasıl bildiklerini görmenin bir yolu var. Türkiye’nin finansal okuryazarlığı arttırma çalışmaları genç ve yeni nesiller için sorunların nasıl sürdürüleceği konusunda bildirimde bulunmak için bulunduğu yer.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Financial methods, countries noticed literacy, Financial literacy, risk of business, Finansal yöntemler, ülkelerin okuryazarlık farkı, Finansal okuryazarlık, iş riski

Kaynak

Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

İşeri, E. (2019). A research on level of financial literacy of students and young individuals / Öğrencilerin ve gençlerin finansal okuryazarlık seviyelerinin ölçülmesi. Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi. s. 32-33.