Kurumlarda yüksek performans için rehberlik temelli öğrenme ve gelişim süreçleri ve bir model önerisi

dc.contributor.advisorEroğlu, Erhan
dc.contributor.authorÇavuşoğlu, Gerçek Önal
dc.date.accessioned2024-07-12T22:22:31Z
dc.date.available2024-07-12T22:22:31Z
dc.date.issued2015en_US
dc.date.submitted2015en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractGünümüzde kurumlar, çalışanlarının sürekli gelişimini destekleyecek bir öğrenme ve gelişim kültürü yaratmak; çalışanlar da öğrenme ve gelişim süreçlerinde daha aktif olarak bu kültüre katkı sağlama çabası içindeler. Tüm bu çabanın temelinde yatan mesele ise hem çalışan hem de kurum performansının geliştirilmesi ve böylelikle etkili bir kurumsal performans ortaya koyulması gayesidir. Öğrenme ve dolayısıyla gelişim, insanın hayatı boyunca sürdürebileceği bir eylemdir. Ancak öğrenmenin etkin ve etkili olması öğrenilenlerin kalıcılığı ve uygulanabilir olması ile mümkündür. Öğrenmeyi etkileyen faktörlere baktığımızda ise öğrenmenin kişisel boyutunun ön plana çıktığı görülmektedir. Öğrenmenin kişisel boyutu dolayısıyla rehberlik temelli öğrenme yöntemleri ile daha etkin ve kalıcı bir öğrenme gerçekleşebilmektedir. Ancak kurumların dinamik yapısı içinde; örgütün ve dış dünyanın dinamizmine ayak uydurabilecek en uygun rehberlik temelli öğrenme yöntemlerinin belirlenmesi ve bu yöntemlerin bir model çerçevesine oturtulup etkili bir şekilde uygulanması önemlidir. Bu çalışma, böyle yol gösterici bir modeli ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla performans, öğrenme ve gelişim, rehberlik temelli öğrenme ve gelişim konuları kapsamlı olarak kavramsal açıdan ele alınmış, sonrasında konuya ilişkin uzman ve uygulayıcı görüşleri de alınarak bir araştırma yapılmıştır. Tüm bu çalışma sonucunda elde edilen bilgiler ışığında da model önerisinde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractToday organizations create a learning and development culture in which continuous learning is encouraged for employees and employees are also in an effort to contribute to this culture. What underlies these efforts is to develop not only personal but also company performance, thus leading to an outstanding corporate performance. Learning and development is an action to be maintained throughout one's life. However, learning can be lasting to the extent that the content learned is practical. If we look at the factors affecting learning, personal dimension stands out among the others. Because of the personal dimension of learning, more effective and lasting learning can only be possible through guidance-based learning However, in the dynamic structure of institutions; it is important to effectively determine the most appropriate guidance based learning method that can keep pace with the dynamism of the organization and the outside world and to put these methods in a model framework. Therefore, performance, learning and development, guidance based learning and development issues are handled comprehensively and conceptually and views of experts and practitioners were asked for within the scope of this study. A model was suggested in the light of the information obtained through this study.en_US
dc.identifier.citationÇavuşoğlu, G. (2015). Kurumlarda yüksek performans için rehberlik temelli öğrenme ve gelişim süreçleri ve bir model önerisi / Guidance based learning and development processes for high performance in organization and a model suggestion. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11022
dc.institutionauthorÇavuşoğlu, Gerçek Önalen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKT1049en_US
dc.subjectPerformansen_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectGelişimen_US
dc.subjectRehberliken_US
dc.subjectKoçluken_US
dc.subjectMentorluken_US
dc.titleKurumlarda yüksek performans için rehberlik temelli öğrenme ve gelişim süreçleri ve bir model önerisien_US
dc.title.alternativeGuidance based learning and development processes for high performance in organization and a model suggestionen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Gerçek_Önal_Çavuşoğlu_121141128.pdf
Boyut:
1.92 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text