Okul öncesi dönem çocuklarının ev, ağaç ve insan çizimlerindeki doğa ile ilgili figürlerin incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Resim, çocuğun kendisini yansıttığı iç dünyasına dair bilgiler veren ve bilişsel gelişimini gösteren en somut göstergelerden biridir (Yavuzer, 1992). Alandaki çalışmalar incelendiğinde çocukların doğa ile ilgili algılarını belirlemek için genellikle görüş almak yönünde çalışmalara yer verildiği görülmektedir. Doğa ile ilgili konularda çocuk çizimleri, araştırmacılara çocukların doğa ile ilgili algılarını, doğa konusundaki bilgilerini bu konudaki tutumlarına yönelik kıymetli veriler sağlayacaktır (Barraza, 1999). Buradan hareketle bu araştırma, çocukların çizdikleri ev-ağaç-insan çizimlerindeki doğa figürlerinin neler olduğunu ve doğa ile ilgili bilgi ve tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Resim analizi, Doğa figürleri, Resim analizinde doğa figürleri
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Semiz, B. ve Sözer Çapan, A. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının ev, ağaç ve insan çizimlerindeki doğa ile ilgili figürlerin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.