Okul öncesi dönem çocuklarının ev, ağaç ve insan çizimlerindeki doğa ile ilgili figürlerin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Resim, çocuğun kendisini yansıttığı iç dünyasına dair bilgiler veren ve bilişsel gelişimini gösteren en somut göstergelerden biridir (Yavuzer, 1992). Alandaki çalışmalar incelendiğinde çocukların doğa ile ilgili algılarını belirlemek için genellikle görüş almak yönünde çalışmalara yer verildiği görülmektedir. Doğa ile ilgili konularda çocuk çizimleri, araştırmacılara çocukların doğa ile ilgili algılarını, doğa konusundaki bilgilerini bu konudaki tutumlarına yönelik kıymetli veriler sağlayacaktır (Barraza, 1999). Buradan hareketle bu araştırma, çocukların çizdikleri ev-ağaç-insan çizimlerindeki doğa figürlerinin neler olduğunu ve doğa ile ilgili bilgi ve tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Resim analizi, Doğa figürleri, Resim analizinde doğa figürleri

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Semiz, B. ve Sözer Çapan, A. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının ev, ağaç ve insan çizimlerindeki doğa ile ilgili figürlerin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.