Fen öğretiminde materyallerin etkin kullanımının öğrenmeye etkisi
Tarih
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Dünyadaki tüm ülkeler için olduğu gibi ülkemiz için de, bütün zamanlarda en önemli sorun hiç kuşkusuz eğitimdir. Eğitimin de amacı yaşadığı çağı yakalamış ve onun ilerisinde yürüyen bilgiyi istif eden değil, yerinde ve etkili olarak kullanabilen faydalı insanlar yetiştirmek olmalıdır. Oysaki okullarda bilginin nasıl değerlendirileceği üzerinde değil de, nasıl toparlanacağı üzerinde durulmaktadır. İnsanlar öğrendiklerinin çoğunu görsel olarak öğrenirler. Fen Bilimleri de pozitif bilimler olması nedeniyle öğrencilere çevrelerinden somut örnekler verilerek sevdirilmeli, deneyler ve araç gereçlerle çocuğun Fen Bilgisi derslerine bireysel olarak katılımı sağlanmalıdır. Bu çalışmada: ilköğretim 1. kademedeki sınıflarda Fen Bilgisi eğitiminin uygulama aşamasındaki araç-gereç kullanımının durumu, laboratuarın ve deney yapımının yeterli olup olmadığı ve araç-gereç kullanımın öğrenmeye etkisi Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Sivas ilinin merkezindeki ilköğretim 1. kademedeki okullara gidilerek Fen derslerine giren 100 sınıf öğretmeni üzerinde uygulanan anket çalışması ile test edilmiştir. Konu deney tekniği ve laboratuar yöntemiyle desteklenerek ele alınacaktır.
Like the other countries in the world education is the main problem in our country. The aim of education is reacing the living century, walleing in front of it and not only storing knowledge but also educating useful person who use their knowledge. True time effectively. But in school reviewing knowledge isn't interested on. In schools the aim is the ways for getting knowledge. But the knowledge of people is mostly from visual interaction. Since the structure of science with giving examples from their environtment students can be fond of science and with experiments and tools the participation of students can be achieved. In this study the conjuncture of the devices which are used in elementary school first stage adequacy of these devices and laboratuaries and the effect of devices on education are tested with 100 teachers who attends science lessons in elementary school 1. stage by question naire in Sivas. The subject will be reviewed with experimental tecnique and laboratuary method.