A multicultural literary and historical education as a vehicle to transnational acceptance and caring

dc.contributor.authorBouacha, Oualid Ali
dc.contributor.authorEsselami, Abdelhadi
dc.date.accessioned2024-07-12T20:54:40Z
dc.date.available2024-07-12T20:54:40Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesien_US
dc.description.abstractThis paper explores an array of the various social dimensions that result within a multicultural context, and their impact on individuals and groups’ wellbeing. The remarkably burgeoning social and cultural influences of Transnationalism and Globalization has inspired the conception of this paper. The central focus of this presentation is to promote an education that helps individuals to accept, tolerate, and learn from cultures across the globe so that they can engage in beneficial international cross¬cultural interactions. Today’s world is mostly dominated by transnational aspirations brought by the numerous proliferating telecommunication and transportation technological advances, hence, cross-cultural interactions have become an inevitable outcome, bringing new worldwide settings, which are intriguing, yet abundant of perplexing religious, traditional, and linguistic challenges that need to be addressed pressingly as they are fundamental to personal and collective well-being. In highly touristic-based economies, healthy multicultural exchanges are pivotal to the welfare of locals as well as the visitors, who expect a fluid and a reciprocal gratifying experience. This paper suggests pragmatic and innovatory educational solutions in addition to recommendations that would serve individual and communal prosperity, ultimately cumulating in an overall increase of multicultural harmony. A purpose that can be achieved by shedding light on the discrimination and misunderstanding, that are decadent symptoms of massive multimedia-induced propaganda , which only lead to animosity and resentment. Further, by reviewing and synthesizing recent academic papers dealing with the notion of multicultural encounters, acceptance and tolerance, this presentation buttresses on the premise that a rich multinational Historical and Literary acquaintanceships are central to counter the negative effects of globalization on transnationalism.en_US
dc.description.abstractBu makale çok kültürlü bir bağlamda ortaya çıkan çeşitli sosyal boyutların bir dizisini ve bunların bireylerin ve grupların iyi oluşu üzerindeki etkisini incelemektedir. Ulusötesiciliğin ve Küreselleşmenin dikkat çekici şekilde gelişmekte olan sosyal ve kültürel etkileri, bu yazının anlayışına ilham verdi. Bu sunumun ana odağı, bireylerin dünya çapındaki kültürleri kabul etmelerine, hoş görmelerine ve onlardan öğrenmelerine yardımcı olacak bir eğitimi teşvik etmektir, böylece bireyler yararlı uluslararası kültürlerarası etkileşimlere girebilirler. Günümüz dünyası, telekomünikasyon ve ulaştırma alanlarındaki çoğalan teknolojik ilerlemelerinin getirdiği ulusötesi özlemler tarafından çoğunlukla hükmedilmiştir, dolayısıyla kültürler arası etkileşimler dünya çapında yeni ortamlar getiren, merak uyandıran kaçınılmaz bir sonuç haline gelmiştir. Ancak kişisel ve kolektif refahın temeli olarak çokça kafa karıştırıcı dini, geleneksel ve dilsel zorlukların baskın bir şekilde ele alınması gerekir. Yüksek turistik temelli ekonomilerde, sağlıklı çok kültürlü alışverişler, akıcı ve karşılıklı memnuniyet verici bir deneyim bekleyen ziyaretçilerin yanı sıra, yerel halkın refahı için de çok önemlidir. Bu makale, bireysel ve toplumsal refahı sağlayacak, sonuçta çok kültürlü uyumda tam artışı biriktiren önerilere ek olarak faydacı ve yenilikçi eğitim çözümleri önermektedir. Yalnızca düşmanlığa ve dargınlığa yol açan kitlesel multimedya kaynaklı propaganda semptomları olan ayrımcılığa ve yanlış anlaşılmaya ışık tutularak bir amaç elde edilebilir. Ayrıca, çok kültürlü karşılaşmalar, kabul ve hoşgörü kavramlarıyla ilgili son akademik makaleleri inceleyerek ve sentezleyerek, bu sunum, küreselleşmenin ulusötesicilik üzerindeki olumsuz etkilerine karşı koymak için zengin birçok uluslu Tarihsel ve Edebi tanıdıklığın merkezi olduğu önermesini desteklemektedir.en_US
dc.identifier.citationBouacha, O. A., Esselami, A. (2019). A multicultural literary and historical education as a vehicle to transnational acceptance and caring / Uluslarötesi kabul ve bakıma araç olarak çok kültürlü bir edebi ve tarihi eğitim. Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2784
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMaltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY08492
dc.titleA multicultural literary and historical education as a vehicle to transnational acceptance and caringen_US
dc.title.alternativeUluslarötesi kabul ve bakıma araç olarak çok kültürlü bir edebi ve tarihi eğitimen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar