Eleştirel düşünme eğitimi ve felsefi düşünme

No Thumbnail Available

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Maltepe Üniversitesi

Access Rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Günümüzde eleştirel düşünmenin önemine yapılan vurgu giderek artmaktadır. Eleştirel düşünme, öğrenenlere kazandırılması gereken 21. yüzyıl becerilerinden biri olarak eğitimin amaçları arasında yerini almaktadır. Eleştirel düşünme üzerine birçok kaynağa ulaşmak mümkündür. Ancak yine de eleştirel düşünmenin ne olduğunun ortaya koyulması noktasında bazı sorunlar karşımıza çıkmaktadır. Bu kaynakların birçoğu, eleştirel düşünmeyi sistematik, bağlantılı ve tutarlı bir düşünme faaliyeti olarak ele almakta, eleştirel düşünmenin bilgi ve özellikle de etik bilgi ile ilişkisini göz ardı etmektedir. Oysa eleştirel düşünmenin ne olduğunu kavrayabilmek için bu ilişkinin anlaşılması gerekir. Eleştirel düşünme ve bilgi ilişkisinin kurulması ise ancak felsefi bir bakış açısıyla mümkündür. Hatta bilgiyle ilişkisi göz önünde bulundurulduğunda, eleştirel düşünmenin felsefi düşünmeden başka bir şey olmadığı da söylenebilir. Bu çalışmada, felsefe ile ilgisinde eleştirel düşünmenin ne olduğu ortaya koyulacak ve çocuklar için eleştirel düşünme eğitiminin önemi ve gerekliliği üzerinde durulacaktır. Felsefi bir bakış açısıyla gerçekleştirilecek eleştirel düşünme eğitiminde, Sokratik diyalog yönteminden yararlanılabileceği öne sürülecektir.

Description

Keywords

Eleştirel düşünme, Eğitim, Felsefi düşünme, Aristoteles, Metafizik, Felsefe tarihi, Düşünme, Düşünce

Journal or Series

Rehberim Felsefe: Eğitime Felsefece Bakışlar

WoS Q Value

Scopus Q Value

Volume

Issue

Citation

Arlı Çil, D. (2021). Eleştirel düşünme eğitimi ve felsefi düşünme. Rehberim Felsefe: Eğitime Felsefece Bakışlar içinde (129-147. ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.