Uzaktan eğitim metoduyla sürdürülebilirlik eğitimi uygulamaları üzerine bir araştırma

dc.authorid0000-0002-1890-4804en_US
dc.contributor.advisorKalkan, Sevgi
dc.contributor.authorÖzlü, Özden
dc.date.accessioned2024-07-12T22:19:08Z
dc.date.available2024-07-12T22:19:08Z
dc.date.issued2011en_US
dc.date.submitted2011-12en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmada, uzaktan eğitim metodu ile uygulanan UNESCO'nun öğretmenlere yönelik Sürdürülebilir bir Gelecek için Öğretim ve Öğrenim adlı çoklu ortam programı incelenmiştir. Araştırmada 2010 - 2011 tarihleri arasında www.unesco.org/education/tlsf adresinde yer alan 4 teması ve 25 modülü bulunan programın web sayfaları için içerik analizi uygulanmıştır. Bu programın araştırılmak üzere seçilmesinin nedeni sürdürülebilirlik konusunun daha büyük kitlelere ulaşmasına yardımcı olabilen en geniş kapsamlı ve dünyaca kabul edilen bir program olmasıdır. Programın içerdiği bir kategori sistemi mevcuttur ve bu kategori sistemi 4 ana temadan oluşmaktadır. Her kategoriye ait sayıları değişiklik gösteren alt başlıklar - modüller bulunmaktadır. Bu modüllerde kullanılan bazı kelimeler kodlanarak kullanıldıkları sıklık derecelerine bakılmıştır. Uzaktan eğitim metodu ile işlevini sürdürerek dünyanın her köşesine ulaşabilen 25 modüllük bu programda en çok kullanılan kelimeler ana temayı oluşturan `sürdürülebilir' kelimesi 99 ve `eğitim' kelimesi 122 defa olarak bulgulanmıştır. Tüm sözcükler içinde `eğitim' sözcüğünün kategorilerde kullanılma oranına bakıldığında %53 kullanılma oranı ile 4. kategoride yer aldığı görülmektedir. Ayrıca SGÖÖ Programı kapsamında işlenen 5 ders incelenerek modüllerin hangi sıklıkta kullanıldığına da bakılmıştır. 1. Derste 25 modülün hepsi birlikte kullanılırken, bu modüllerden 10'ar tanesi 2. ve 3. Derslerde, 9 tanesi 4. Derste ve 12 tanesi 5. Derste kullanıldığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, UNESCO's distance learning multimedia teacher education program entitled `Teaching and Learning for a Sustainable Future was analysed. In the research, content analysis was applied to the web pages of the program (www.unesco.org/tlsf), which had 4 themes and 25 modules in the 2010-2011 academic year. The reason why the program was chosen was due to it being an enhanced and globally accepted program. The program includes a category system and this system consists of 4 main themes. Each category has subtitles modules, varifying different numbers. Some words were encoded to obtain the degree of their frequency. In the 25-module-program, which reaches remote regions of the world through distance learning, the most commonly used words were determined to be `sustainability 99 times, and `education' 122 times. When the usage rate of the most frequently used word `education' was analysed in the categories, it was discerned to be in the 4th category with a frequency of 53%. In addition, the 5 lessons taught within the scope of Teaching and Learning for a Sustainable Future were analysed to find out how frequently the modules were used in these lessons. While all 25 modules were used in Lesson 1, 10 modules were used in Lesson 2 and 10 modules in Lesson 3, 9 modules in Lesson 4 and 12 modules in Lesson 5.en_US
dc.identifier.citationÖzlü, Ö. (2011). Uzaktan eğitim metoduyla sürdürülebilirlik eğitimi uygulamaları üzerine bir araştırma / A study on sustainable education applications through distance learning (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10583
dc.institutionauthorÖzlü, Özdenen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0610en_US
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectOnline eğitimen_US
dc.subjectSürdürülebilirliken_US
dc.subjectsürdürülebilir geleceken_US
dc.subjectsürdürülebilir kalkınmaen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectDistance learningen_US
dc.subjectOnline educationen_US
dc.subjectSustainableen_US
dc.subjectSustainabilityen_US
dc.subjectSustainable futureen_US
dc.subjectSustainable developmenten_US
dc.subjectEDucationen_US
dc.titleUzaktan eğitim metoduyla sürdürülebilirlik eğitimi uygulamaları üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA study on sustainable education applications through distance learningen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Özden_Özlü_UZAKTAN EĞİTİM METODUYLA.pdf
Boyut:
2.35 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text