Son dönemde en çok tercih edilen animasyon filmlerin yaratıcılık boyutlarının incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Günümüzde çocuklara yaratıcı olmaları konusunda pek çok eğitim verilmektedir. Çocuklar ev ortamında, sokakta ve eğitimin her kademesinde yaratıcılıklarını etkileyecek uyarıcılarla karşılaşırlar. Fakat bu eğitimlerin çoğunun pratiğe geçmediği görülmektedir. İçinde bulunduğumuz çağın beraberinde getirdiği teknolojik yenilikleri göz önünde bulunduracak olursak; çocukların gün içerisinde televizyon, tablet ve telefon aracılığıyla çizgi film ve animasyonlar gibi görsellere maruz kaldığını bilmekteyiz. Animasyon filmler çocukların günlük yaşamlarında bu kadar büyük yer kaplarken yaratıcılığın bu vasıtayla da çocuklara aktarılması büyük önem taşımaktadır. Bu araştırmada son 5 yıllık dönemde en çok tercih edilen animasyon filmlerinin yaratıcılık boyutlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada iki temel problem ele alınmaktadır. Animasyon film yaratıcılarının ve yönetmenlerinin filmin konusu, içeriği ve görsel efektleri açısından çocukların yaratıcılığını ideal şekilde destekleyecek unsurları ön plana çıkarmaları ve ebeveynlerin, çocukları için animasyon film tercihinde bulunurken yaratıcılığı destekleyici filmler tercih etmeye özen göstermemeleridir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Animasyon film, Yaratıcılık, Okul öncesi eğitimde yaratıcılık

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Bakan, D., Ozan, M. ve Koyuncuoğlu, B. (2019). Son dönemde en çok tercih edilen animasyon filmlerin yaratıcılık boyutlarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.