Son dönemde en çok tercih edilen animasyon filmlerin yaratıcılık boyutlarının incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Günümüzde çocuklara yaratıcı olmaları konusunda pek çok eğitim verilmektedir. Çocuklar ev ortamında, sokakta ve eğitimin her kademesinde yaratıcılıklarını etkileyecek uyarıcılarla karşılaşırlar. Fakat bu eğitimlerin çoğunun pratiğe geçmediği görülmektedir. İçinde bulunduğumuz çağın beraberinde getirdiği teknolojik yenilikleri göz önünde bulunduracak olursak; çocukların gün içerisinde televizyon, tablet ve telefon aracılığıyla çizgi film ve animasyonlar gibi görsellere maruz kaldığını bilmekteyiz. Animasyon filmler çocukların günlük yaşamlarında bu kadar büyük yer kaplarken yaratıcılığın bu vasıtayla da çocuklara aktarılması büyük önem taşımaktadır. Bu araştırmada son 5 yıllık dönemde en çok tercih edilen animasyon filmlerinin yaratıcılık boyutlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada iki temel problem ele alınmaktadır. Animasyon film yaratıcılarının ve yönetmenlerinin filmin konusu, içeriği ve görsel efektleri açısından çocukların yaratıcılığını ideal şekilde destekleyecek unsurları ön plana çıkarmaları ve ebeveynlerin, çocukları için animasyon film tercihinde bulunurken yaratıcılığı destekleyici filmler tercih etmeye özen göstermemeleridir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Animasyon film, Yaratıcılık, Okul öncesi eğitimde yaratıcılık
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Bakan, D., Ozan, M. ve Koyuncuoğlu, B. (2019). Son dönemde en çok tercih edilen animasyon filmlerin yaratıcılık boyutlarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.