Semiotics in internet marketing: to speak a customer language

dc.contributor.authorHoncharova, Mariia
dc.date.accessioned2024-07-12T21:31:44Z
dc.date.available2024-07-12T21:31:44Z
dc.date.issued2016en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractCreating an identity of a business is a creative process, which requires a creative approach from a marketing specialist. ln many branding agencies it emerges in the use of product design thal emphasizes on key features of a client company. However a graphic designer is not the only person who should create a background for the new brand. On the contrary, a lot of hidden aspects should be taken into account not by an expert in marketing, but rather by a good semiotician. Semiotics is the study of signs and signs systems as elements of communicative behavior. lt is closely related to the field of linguistics. and explores the study of signs and symbols as a significant part of communications. In advertising the communication process is critical because the right idea should be delivered to the target audience. And since the concept of brands and advertising is all about signs - semiotics could be largeIy used in marketing. Semiotics divides an understanding of a sign that could be a word or a symbol, in two parts: denotation (what a sign means, precisely to its literal meaning and connotation (a cultural or an emotional association that a sign carries. i.e. implicit meaning). Therefore, in a brand creating it is crucial to pay attention to the invisible side of the brand - the associations which appear in a customer's mind (i.e. the connotation part). Where a denotative part, which is a brand itself - should be as clear as possible. Here, semiotics can reveal, diagnose or predict problems of a brand or an advertising company. lt helps with creation of meanings and associations of a brand and the whole identity of a company, helps to connect a brand to the its cultural backgrounds and form it according to local, ethnic or cultural differences.en_US
dc.description.abstractBir işletmenin kimliğini yaratmak. bir pazarlama uzmanından yaratıcı bir yaklaşım gerektiren yaratıcı bir süreçtir. Birçok markalama ajansında bu süreç, bir müşteri şirketin kilit özelliklerine odaklanan ürün tasarımının kullanımı dahilinde oluşmaktadır. Bununla birlikte, bir grafik tasarımcı yeni bir marka için bir arka plan yaratması gereken tek kişi değildir. Aksine, çok sayıda örtük unsur, uzman bir pazarlamacı tarafından değil: iyi bir göstergebilimci tarafından değerlendirilmelidir. Göstergebilim, iletişimsel davranışın unsurları olarak işaretler ve işaret sistemlerinin incelenmesidir. Dilbilim alanıyla yakından ilişkilidir ve işaretlerin ve iletişimin anlamlı bir parçası olarak sembolleri incelenmektedir. Reklamcılıkta iletişim sureci ciddidir çünkü doğru fikir hedef kitleye aktarılmalıdır. Marka ve reklamcılık konsepti tamamen işaretlerle ilgili olduğundan dolayı da göstergebilim pazarlamada yaygın olarak kullanılabilir. Göstergebilim, bir kelime veya sembol olabilecek bir işaretin anlamını iki bölüme ayırır: düzanlam (bir işaretin açık anlamı) ve yananlam (bir işaretin taşıdığı kültürel veya duygusal çağrışım, örtük anlam). Bu nedenle, bir marka yaratımında markanın düzanlam kısmının, yani markanın kendisinin mümkün olduğunca açık olması gerekirken; görünmeyen tarafına. müşterinin zihninde beliren çağrışımlara (yan anlam kısmı) da dikkat etmek önemlidir. Burada göstergebilim. bir markanın veya bir reklam şirketinin problemlerini ortaya çıkarabilir, tespit edebilir veya tahmin edebilir. Bir markanın ve bir şirketin bütün kimliğinin anlamları ve çağrışımlarının yaratımına, bir markayı kendi kültürel arka planına bağlamaya ve onun yerel, etnik veya kültürel farklılıklara göre şekillenmesine yardım edebilir.en_US
dc.identifier.citationHoncharova, M. (2016). Semiotics in internet marketing: to speak a customer language / İnternet pazarlamasında göstergebilim: müşteri dilini konuşmak. International Faculty of Communication Student Congress 2016, Maltepe Üniversitesi. s. 33-34.en_US
dc.identifier.endpage34en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-83-3
dc.identifier.startpage33en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6304
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofInternational Faculty of Communication Student Congress 2016en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY07971
dc.titleSemiotics in internet marketing: to speak a customer languageen_US
dc.title.alternativeİnternet pazarlamasında göstergebilim: müşteri dilini konuşmaken_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar