Grafik tasarımda tüketici algısının oluşmasında rengin rolü

dc.authorid0000-0002-3707-1115en_US
dc.contributor.authorBürge, Zeynep Eda
dc.date.accessioned2024-07-12T20:39:52Z
dc.date.available2024-07-12T20:39:52Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Tasarımı Bölümüen_US
dc.description.abstractBu çalışma; grafik tasarımda renk kavramının tüketici algısı üzerine etkileri ve pazarlama aşamasında ne derece önem taşıdığına yönelik farkındalık yaratma amacını taşımaktadır. Renklerin anlamı, renklerin tüketiciler tarafından algılanma modelleri ve etkileri aracılığıyla tasarımlarda renklerin rolü incelemektedir. Renk algısı yönetimi, tasarım yaparken önemli elemanlardan biridir. Renk, kültürel bir olgudur. Renklerin kültürel boyutunun ürünle ilişkisini kurmak, rengin psikolojik etki değerlerine yer vermek, tasarım yaparken yararlanılması gereken değerli bilgilerdir ve bu bilgiler doğrultusunda tüketiciye daha hızlı ulaşmak mümkün olabilmektedir. Renk olgusu bir tasarımın tüketici tarafından kolay tanınmasını, dikkat çekmesini sağlamaktadır. Renk psikolojisi hedef kitle tüketici bireylerini ürünle doğrudan bağlantı kurmaya yönlendirebilmektedir. Tasarım yaparken rengin her bireye farklı bir etki yapacağı göz önüne alınmalı ve diğer tasarım öğeleriyle etkileşimli kullanılmalıdır. Tasarım yaparken etkili renklerin seçilmesinde hedef kitle bireylerinin toplumsal, siyasal, ekonomik ve kültürel yapılarının da göz önünde bulundurulması gerekmektedir. Ayrıca, tasarımlarda daha evrensel bir dili yakalamak adına sembolik anlatımlara yönelme durumunda doğru renk seçimi önem kazanmaktadır. Renk olgusuyla kullanılan formlar ve tipografi, tasarım alanında görsel hiyerarşiyi ayırt etmek açısından önemlidir. Renklerin kendi içerisindeki geçişlerin uyum halinde olması tasarımlarda bütünlüğü sağlamaktadır. Sonuç olarak, renklerin sahip olduğu anlamların tasarım sürecinde diğer elemanlarla bir arada kullanılmasında ortaya çıkan sonuçlar dikkate alınmalıdır. Renkler, bilinçli bir şekilde tasarım alanında kullanıldığında, kolay algılanan başarılı tasarımlar ortaya çıkmaktadır.en_US
dc.identifier.citationBürge, Z. E. (2019). Grafik tasarımda tüketici algısının oluşmasında rengin rolü. 1. Uluslararası Bilim Kültür ve Sanat Kongresi, Güven Plus Grup A.Ş., s. 94-102.en_US
dc.identifier.endpage102en_US
dc.identifier.isbn978-605-7594-20-4
dc.identifier.startpage94en_US
dc.identifier.urihttp://www.guvenplus.com.tr/guven-yayincilik/117/kongre-kitaplari
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1228
dc.institutionauthorBürge, Zeynep Eda
dc.language.isotren_US
dc.publisherGüven Plus Grup A.Ş.en_US
dc.relation.ispartof1. Uluslararası Bilim Kültür ve Sanat Kongresien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06076
dc.subjectRenk Algısıen_US
dc.subjectGrafik Tasarımen_US
dc.subjectHedef Kitleen_US
dc.subjectKültüren_US
dc.titleGrafik tasarımda tüketici algısının oluşmasında rengin rolüen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar