Anasınıfında tüketim bilinci ve ekolojik farkındalığın geçici öğrenme merkezleri ile kazandırılması sürecinin değerlendirilmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Araştırmanın amacı anasınıfında tüketim bilinci ve ekoloji farkındalığını geçici öğrenme merkezleri ile kazandırmaktır. Nitel araştırma yönteminde durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ordu ilinde 5-6 yaş grubu 11 çocuk ile yürütülmüştür. Veri toplama araçları uygulama ve değerlendirme sürecinde çocuklara kukla aracılığı ile yöneltilen sorular, ürün ve gözlemdir. 13 Aralık 2018 ve 04 Mart 2019 tarihlerinde İki aşamada yürütülen çalışma sınıfta oluşturulan fındık, kış ve yerel meyve, dokuma, giysi ve Barış Manço adlı beş geçici öğrenme merkezi üzerinden gerçekleştirilmiştir. Uygulama süreci iki uygulayıcı ve istasyon yöntemi ile yürütülmüştür. Ses kaydı alınan çocukların cevapları içerik analizine tabi tutulmuştur.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Ekolojik denge, Yerli ürün, Tüketim bilinci, Geçici öğrenme merkezi
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Arslan, M., Aksu, S. ve Darga, H. (2019). Anasınıfında tüketim bilinci ve ekolojik farkındalığın geçici öğrenme merkezleri ile kazandırılması sürecinin değerlendirilmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.