Anasınıfında tüketim bilinci ve ekolojik farkındalığın geçici öğrenme merkezleri ile kazandırılması sürecinin değerlendirilmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Araştırmanın amacı anasınıfında tüketim bilinci ve ekoloji farkındalığını geçici öğrenme merkezleri ile kazandırmaktır. Nitel araştırma yönteminde durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ordu ilinde 5-6 yaş grubu 11 çocuk ile yürütülmüştür. Veri toplama araçları uygulama ve değerlendirme sürecinde çocuklara kukla aracılığı ile yöneltilen sorular, ürün ve gözlemdir. 13 Aralık 2018 ve 04 Mart 2019 tarihlerinde İki aşamada yürütülen çalışma sınıfta oluşturulan fındık, kış ve yerel meyve, dokuma, giysi ve Barış Manço adlı beş geçici öğrenme merkezi üzerinden gerçekleştirilmiştir. Uygulama süreci iki uygulayıcı ve istasyon yöntemi ile yürütülmüştür. Ses kaydı alınan çocukların cevapları içerik analizine tabi tutulmuştur.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Ekolojik denge, Yerli ürün, Tüketim bilinci, Geçici öğrenme merkezi

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Arslan, M., Aksu, S. ve Darga, H. (2019). Anasınıfında tüketim bilinci ve ekolojik farkındalığın geçici öğrenme merkezleri ile kazandırılması sürecinin değerlendirilmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.