How to train nursing students to face the transcultural challenge?

dc.contributor.authorBasso, Felix
dc.contributor.authorLeonardo, Duriavig
dc.contributor.editorYurt, Seher
dc.contributor.editorGöktaş, Sonay Baltacı
dc.date.accessioned2024-07-12T21:26:03Z
dc.date.available2024-07-12T21:26:03Z
dc.date.issued2015en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractIn the north-eastern region of ltaly Friuli Venezia-Giulia interculturallity is an important issue, Historically Friuli Venezia-Giulia is a frontier region where the principals European latin, slavic and german cultures meet. Nowadays Friuli is a land of immigration in particular from Eastern Europe, Africa and Middle-East. The nursing profession has to deal wiIh this important transcultural topic. lnfact, because ot the migrations, the globalism and the world's population growth, for the new generation of nurses results an undeniable consequence taking care of patients who come trom diIferent countries and cultures. ln this project we analyse the study plan of nursing in university of Udine for the identification of strength and weaknesses.en_US
dc.description.abstractİtalya'nın kuzeydoğusu olan Friuli Venezia-Giulia bölgesi kültürel olarak önemli bir konumdadır. Tarihi olarak FriuIi Venezia-Giulia bölgesi Avrupai, Latin, Slav ve Alman kültürleriyle buluşmuştur. Günümüzde Friuli Doğu Avrupa, Afrika ve Orta Doğu'dan gelen göçmenlerden oluşmaktadır. Hemşirelik profesyonelleri bu önemli kültürlerarası konuyla başetmek zorundadırlar. Aslında göç, globalleşme ve dünya nüfus artışı nedeniyle yeni nesil hemşireler için farklı kültürden ve ülkelerden gelen hastaların, hemşirelik için bakımı kaçınılmaz kılıyor. Bu projemizde güçlü ve zayıf yönleri belirlemek için Udine Üniversitesi'nde hemşireliğin çalışma planını analiz ettik.en_US
dc.identifier.citationBasso, F. ve Leonardo, D. (2015). How to train nursing students to face the transcultural challenge? Yurt, S. ve Göktaş, S.B. (ed.). 2015 İstanbul International Student Congress School Of Nursing (32-34 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage34en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-71-0
dc.identifier.startpage32en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5818
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2015 İstanbul International Student Congress School Of Nursingen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY06894
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectHemşireen_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectKültüren_US
dc.titleHow to train nursing students to face the transcultural challenge?en_US
dc.title.alternativeKültürlerötesi zorlukla yüzleşmeleri için hemşirelik öğrencileri nasıl eğitilmeli?en_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar