48-72 AYLIK ÇOCUKLARIN GELİŞİMLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN LAP-3 GELİŞİM DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ İLE İNCELENMESİ

Küçük Resim Yok

Tarih

2018

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırmanın amacı 48-72 aylık çocukların gelişimlerinin çeşitli değişkenler açısından LAP-3 Gelişim Değerlendirme Ölçeği ile incelenmesidir. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yoluyla oluşturulmuş ve İstanbul ili Kadıköy, Çekmeköy, Sultanbeyli (Anadolu Yakası), Avcılar, Zeytinburnu, Bağcılar (Avrupa Yakası) ilçeleri seçilmiştir. Seçilen ilçelerde uygulamaya dahil edilecek okulların LAP-3 Gelişim Değerlendirme Ölçeği’nin uygulanabilmesi için gerekli fiziksel özelliklere sahip olması ölçütü aranmıştır. Seçilen yedi okulda eğitim öğretime devam eden toplam 351 çocuk çalışma grubuna dahil edilmiştir. Araştırma nicel araştırma türünde tasarlanmıştır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Tunçeli (2017) tarafından Türkçeye uyarlanan LAP-3 Gelişim Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda çalışma grubunu oluşturan çocukların LAP-3 Gelişim Değerlendirme Ölçeği alt testlerinden elde ettikleri puanların cinsiyetlerine, anne-baba yaşına, kardeş sahibi olma durumuna göre farklılaşmadığı belirlenmiştir. Buna karşın anne-babanın öğrenim durumunun yükselmesi ve anne-babanın çalışıyor olması; okul öncesi eğitim alma ve eğitim alma sürelerinin çocukların gelişimini olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

18

Sayı

4

Künye