Search
Now showing items 1-10 of 87
Okul öncesi normal gelişim gösteren 5–6 yaş grubu çocukların tercih ettikleri oyun türlerinin dil gelişimi ve problem çözme becerisi üzerine etkisinin incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)
Bu araştırmanın amacı okul öncesi normal gelişim gösteren 5–6 yaş grubu çocukların tercih ettikleri oyun türlerinin dil gelişimi ve problem çözme becerisi üzerine etkisini incelemektir. İlişkisel tarama modeli uygulanan ...
Annenin duygusal sosyalizasyonu ile 48-72 aylık çocukların duygu düzenleme becerisi arasındaki ilişki
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)
Bu araştırmanın temel amacı, annenin duygusal sosyalizasyonu ile çocukların duygu düzenleme becerisi arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, 48-72 aylık çocukların anneleri ve okul öncesine devam ...
Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde istenmeyen davranışlara karşı kullandığı stratejilerin incelenmesi
(Hasan Kalyoncu Üniversitesi, 2018)
Çocuğun okulla karşılaştığı ilk eğitim basamağı olan okul öncesi dönemde eğitimin hedefi öğrenci
davranışlarının oluşturulmasıdır. Bu davranışların oluşmasını sağlayan, öğrencilerin motivasyonunu ve ilgisini
arttıran, ...
Okul öncesi öğretmen adaylarının aile katılımına yönelik tutumları ile öz yeterlilik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Yıldız Teknik Üniversitesi, 2017)
Bu araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının aile
katılımına yönelik tutumları ile öz yeterlilik inançları
arasında ilişki olup olmadığı ve eğitim alınan üniversiteye
göre aile katılımına yönelik tutumların ve öz ...
Okul öncesi yöneticilerinin yaratıcı liderlik özellikleri ile okul iklimi arasındaki ilişkinin incelenmesi
(2015)
Bu araştırmada, okul iklimi ve yaratıcı liderlik arasında bir ilişki olup
olmadığını araştırmak amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeline uygun olan araştırmanın
evreni 2013-2014 yılında, İstanbul’da görev yapan anaokulu ...
Okul öncesi eğitiminden sorumlu müdürlerin liderlik stillerinin öğretmenlerin iş doyumu üzerine etkisi.
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)
Bu çalışmanın amacı, okul müdürlerinin sergiledikleri liderlik stilleri ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişkiyi, öğretmen görüşlerine göre incelemektir. Araştırmaya, Muğla ili Bodrum ilçesindeki 44 anaokulunda ...
Okul öncesi dönem çocuklarının cezayı hak eden davranışlara yönelik görüşleri
(Maltepe Üniversitesi, 2019)
Amaç: Çocuklar ahlaki ve sosyal kuralları içselleştirirken, en çok gördükleri kişiler olarak aile ve eğitimcinin ahlaki ve sosyal kurallarını içselleştirirler. Bu içselleştirme sürecinde, çocuklara bu kuralların neden ...
Bağımsız anaokullarında kullanılan resimli çocuk kitaplarındaki aile kavramlarının ele alınış biçimlerinin incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi, 2019)
Amaç: Okul öncesi dönem, çocukların gelişimlerinin en hızlı olduğu ve sosyal rollerin öğrenildiği 0-6 yaş dönemini kapsamaktadır. Çocukların sosyalleştiği ilk kurum aile ortamıdır. Sosyal rollerin öğrenilmesinde önemli ...
Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi hakkında görüşleri
(Maltepe Üniversitesi, 2019)
Amaç: Bu araştırma okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi hakkında görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Kütahya Dumlupınar Üniversitesi ...
Okul öncesi öğretmenlerinin obeziteye yönelik algılarının incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi, 2019)
Amaç: Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin obeziteye yönelik algılarının incelenmesi amacı ile yapılmıştır.
Yöntem: Bilimsel araştırma yöntemlerinden nicel araştırma tekniği kullanılarak yapılan çalışmada, veri toplama ...