Yazar "Baran, Sevda" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Bir topluma hizmet uygulaması: gökyüzü senindir(Maltepe Üniversitesi, 2019) Adsız, Vildan; Adar, Murat; Yılmaz, Hazal; Baran, Sevda; Erdaş, Mücahid; Yılmaz, Derya; Atay, Betül; Deniz, Hebun; Apsur, Meltem; Osmanoğlu, NurşenTopluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında Van Y.Y.Ü Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin 2- 6 yaş çocuklarına, yaş ve gelişim düzeylerine uygun okul öncesi eğitim amaç ve ilkeleri doğrultusunda eğitim ortamını oluşturmak, onları yaşamın içine almak, onların akranlarıyla birlikte aynı eğitim ortamında birlikte olmalarına olanak sağlamak, iletişim becerilerini geliştirmek, bedensel, ruhsal, sosyal ve ahlaki gelişimlerini desteklemek amacı ile Van Cezaevi Kampüsü T tipi Kadın Cezaevi’nde eylem araştırması yöntemi kullanılarak “GÖKYÜZÜ SENİNDİR” projesi uygulandı.Yayın Kaynaştırma çalışmalarında ram ile okul öncesi eğitim kurumları arasındaki işbirliğine yönelik öğretmen görüşleri(Maltepe Üniversitesi, 2019) Yılmaz, Hazal; Baran, Sevda; Erdaş, Mücahit; Yılmaz, Derya; Atay, Betül; Adsız, Vildan; Adar, Murat; Osmanoğlu, NurşenBu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimi ile ilgili görüşleri; okul öncesinde kaynaştırma eğitimi uygulamaları, RAM ile yapılan işbirliği, ortaya çıkan sorunlar, sorunların çözümü ve önerilerine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya ilkokullarına bağlı anasınıflarında görev yapan öğretmenler(2) ve bağımsız anaokullarında görev yapan öğretmenler(8) katılmıştır. Araştırma verileri görüşme formaları yoluyla toplanmıştır ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin kaynaştırma eğitimine yönelik bakış açıları uygulamalarına yönelik hazırlıklar yaptıkları, bu hazırlıklar kapsamında bazı kişilerden destek aldıkları belirlenmiştir. Yine hazırlık kapmasında okul rehber öğretmenlerinin rehberlik ettikleri görülmüştür. Görüşlere göre kaynaştırma uygulamalarında çeşitli sorunlar yaşandığı ve bu sorunlara ebeveynler, öğrenciler, öğretmenler ve eğitim ortamlarının kaynaklık ettiği görülmüştür. Sorunların çözümüne yönelik Öğretmenlerin toplantılar, bireysel görüşmeler ve sınıf içi etkinlikler düzenlediği, rehber öğretmenlerin ise seminerlerle aileleri bilgilendirdikleri belirlenmiştir. Tüm katılımcılar kaynaştırma uygulamaları kapsamında bilgi yetersizliğinin giderilmesi yönünde öneri bildirmişlerdir.Yayın Kaynaştırma öğrencisi olan sınıflarda yaşanan sorunlara yönelik öğretmen görüşleri(Maltepe Üniversitesi, 2019) Atay, Betül; Erdaş, Mücahid; Yılmaz, Derya; Adsız, Vildan; Adar, Murat; Yılmaz, Hazal; Baran, Sevda; Osmanoğlu, NurşenÇağdaş ve demokratik toplumlarda “eğitimde fırsat eşitliği” ilkesini benimseme önemli bir gelişmişlik göstergesidir. İnsan hakları, eğitimde fırsat eşitliği, çağdaş eğitim, demokratik toplum gibi kavramlar düşünüldüğünde, toplumda özel gereksinimli bireylerin eğitiminin ne denli önem taşıdığı daha da ön plana çıkmaktadır. Bu araştırma da temel amaç; sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan öğretmenlerin yaşadığı sorunların saptanması ve bu sorunlar hakkında görüşlerinin alınmasıdır. Araştırmanın diğer bir amacı ise saptanan bu sorunlar karşısında öğretmenlerin kullandıkları çözüm yollarının ve önerilerinin belirlenmesidir. Van ili örnekleminde sınıflarında kaynaştırma öğrencisi bulunan 10 okul öncesi öğretmeni ile yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak onların kaynaştırma sürecinde yaşamış olduğu sorunlar ve bu sorunlara ilişkin kullandıkları çözüm önerileri belirlenmiştir.Yayın Okul öncesi öğretmenliği bölümünü okumakta olan 4.sınıf öğrencilerin öğretmenlik uygulamasında ve uygulama öğretmenleri ile yaşadıkları sorunlar(Maltepe Üniversitesi, 2019) Erdaş, Mücahit; Yılmaz, Derya; Adar, Murat; Adsız, Vildan; Yılmaz, Hazal; Baran, Sevda; Osmanoğlu, NurşenBu çalışmada Okul Öncesi Öğretmenliği 4. Sınıf öğrencilerinin öğretmenlik uygulamasında yaşadıkları sorunlar ve bunlara ilişkin çözüm önerilerini kapsamaktadır. Uygulama sürecinde okul iklimine alışmanın, okuldaki birimlerle iletişim kurabilmenin, gerekli bilgi ve becerileri kazanmanın nitelikli öğretmen yetiştirme üzerinde etkisi olduğu bilinmektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacı adayların deneyim kazanırken karşılaştıkları problemleri tespit etmektedir. Araştırmaya ilişkin veriler Betimsel Analiz yöntemiyle toplanmıştır. Araştırma grubunu 2018 yılında Van YYÜ Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği 4. Sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış 19 soruluk anket formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda adayların yarısı uygulama derslerinin sayısı yetersiz bulmuş, %77'si ise farklı kurumlarda uygulama yapmak istediğini belirtmiştir. Ayrıca adaylar etkinlik planlarını uygulamasında kullanılan materyallerin maliyetinden dolayı sorun yaşadıklarını ayrıca uygulama öğretmenleri ile iletişim kuramadıklarını ifade etmiştir. Bu araştırma sonucunda öğretmenlik uygulaması süresince karşılaşılan problemlerin adayları olumsuz etkilediği, adayın, koordinatörün ve uygulama öğretmenlerinin sorumlukları konusunda biçimlenmesi gerektiği söylenebilir.