Yazar "Demiral, Nur Sena" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Attitudes towards physician and nurse co-operation: what do the students say?(Maltepe Üniversitesi, 2018) Dönmez, Müjdem; Topçu, Bektaş; Demiral, Nur Sena; Özpay, Aslıhan; İzgin, Burcu; Yaman, Hacer Erten; Ateş, Sebahat; Çakıl, Yaprak Dönmez; Öztopcu, Aslı; Öztürk, Şenay; Özünal, Zeynep GüneşThe knowledge and skills necessary for the medical care process are so expensive that it is not possible for a profession group to completely direct this process on its own and teamwork is an inevitable necessity. lndicating that health services are an interdisciplinary system and that health-care institutions are dependant on teamwork in service delivery.Yayın Doktor - hemşire işbirliğine yönelik tutumlar: Öğrenciler ne söylüyor ?(Maltepe Üniversitesi, 2018) Dönmez, Müjdem; Özpay, Aslıhan; İzgin, Burcu; Topçu, Bektaş; Erten Yaman, Hacer; Demiral, Nur Sena; Ateş, SebahatGiriş: Tıbbi bakım süreci için gerekli olan bilgi ve beceriler öylesine geniştir ki bir meslek grubunun bu süreci tümüyle yönlendirmesi, süreç içinde yer alan faaliyetleri tek başına gerçekleştirmesi mümkün değildir ve ekip çalışması kaçınılmaz bir zorunluluk olarak ortaya çıkar. Bu durum sağlık hizmetlerinin disiplinler arası bir sistem olduğunu ve sağlık kurumlarının hizmet sunumunda ekip çalışmasına bağımlı olduğunu gösterir. Hekim ve hemşirelerin işbirliği şekilleri hasta bakımında önemli etkiye sahiptir. Sağlık ekibi üyeleri arasındaki zayıf koordinasyon, hasta bakımının kalitesini ve güvenliğini etkiler. Gözlemsel ve geriye dönük çalışmalarda, kazalara ya da olumsuz olaylara katkıda bulunan faktörlerin, klinik becerilerin eksikliğinden çok, ekip çalışması ile ilgili nedenlerden kaynaklandığını göstermektedir. Bu nedenle günümüzde hasta güvenliği ve sağlık eğitimi standartlarını iyileştirmek için yapılan sistem tabanlı müdahalelerin odağında ekip çalışması yer almaktadır. Literatür hekim hemşire işbirliğinin iyi olmasının; iletişim, iş doyumu, klinik sonuçları, hasta güvenliği, bakım kalitesi, mortalite oranları, hasta memnuniyeti ve kurumsal maliyetler üzerinde olumlu etkilerini vurgulamaktadır. Disiplinler arası bir ekip yaklaşımı mesleki eğitim ve öğretim yıllarında başlamış olmalıdır. Çalışmalar ekip üyeleri arasında ekip çalışmasına ait “ortak bir zihinsel model “ olmasının, etkili ekip performansı için vazgeçilmez olduğunu ortaya koymaktadır. Ortak zihinsel model oluşturabilmek için sağlık bilimlerinde okuyan öğrencilerin müfredatlarında ya da müfredat dışı eğitimlerinde, profesyonel ekip çalışmasına yönelik ortak eğitim modellerinin tasarlanması ve sunumu gereklidir. Yapılan çalışmalar gerek çalışan gerekse öğrenci gruplarında ekip çalışması ile ilgili yapılan eğitimle ilgili müdahalelerin olumlu tutum değişikliğine neden olduğunu göstermektedir Araştırmanın amacı ve önemi: Araştırma mesleğe hazırlık döneminde olan ve uygulamalı eğitimler dışında henüz bir araya gelmemiş Tıp Fakültesi ve Hemşirelik Yüksekokulu öğrencileri nin, mesleki işbirliğine yönelik tutumlarını belirlemek, sonuçlar doğrultusunda gerekli ise konu ile ilgili geliştirilecek müfredat ya da müfredat dışı eğitim çalışmalarına ışık tutmak amacıyla tanımlayıcı olarak planlanmıştır. Yöntem: Araştırmanın evrenini üniversitenin Tıp Fakültesi ve Hemşirelik Yüksekokulu’nda okuyan tüm öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemini ise Tıp Fakültesi’nin 4,5 ve 6. sınıflarına devam eden (204 öğrenci), Hemşirelik Yüksekokulunun 3 ve 4. sınıflarına devam eden (234) öğrencilerden, 19.02.2018 ile 02.03.2018 tarihleri arasında okulda olan ve çalışmaya katılmayı kabul edenler oluşturacaktır. Verilerin toplanmasında katılımcıların genel tanıtıcı özelliklerini içeren bir form ile Jefferson Hekim ve Hemşire Mesleki İşbirliği Skalası – HHİS kullanılacaktır. Araştırma öncesi üniversite etik kurul onayı ve katılımcılar bilgilendirilmiş ve onay alınmıştır. Sonuç ve öneriler: Sonuçlar öğrencilerin ekip çalışması tutumlarının geliştirilmeye ihtiyacı olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin karşılıklı mesleki rollerini öğrenilebilmeleri ve ekip anlayışı kazanabilmeleri için eğitim sürecinde gerekli düzenlemelerin yapılması faydalı olacaktır.Yayın Kronik obstrüktif akciğer hastalığı olan bireylerde Covid-19 korkusu ile dispne arasındaki ilişki(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Demiral, Nur Sena; Karanisoğlu, HacerBu çalışma; KOAH’lı hastaların yaşadığı Covid-19 korkusu ile dispne düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı amaçlayan, Covid-19 korkusunun “Covid-19 Korkusu Ölçeği” ile dispnenin ise “Dispne-12 Ölçeği’’ ile değerlendirilerek aralarında ki ilişkiyi belirleyen tanımlayıcı ve ilişki arayıcı bir çalışma olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Şubat– Temmuz 2021 tarihleri arasında araştırmaya katılmayı kabul eden, dispne semptomu yaşayan ve daha önce koronavirüs ile enfekte olmamış 170 hasta oluşturmuştur. Verilerin analizi için SPSS-22 programı kullanılmıştır. Araştırmaya katılan KOAH tanılı bireylerin yaş ortalaması 69,20±14,33’tür. Bunlardan %44,1’i Erkek, %55,9’u kadındı. Araştırmaya katılan kronik obstrüktif akciğer hastalığı olan bireylerin Dispne-12 Ölçeği genel puanlarına göre; %36,5’i orta gruptadır. Yine kronik obstrüktif akciğer hastalığı olan bireylerin Dispne-12 Ölçeği nefes darlığı alt boyutu puan ortalaması; %40,6’dır. Kronik obstrüktif akciğer hastalığı olan bireylerin Dispne-12 Ölçeği duygusallık alt boyutu puan ortalaması; %39,4’tür. Araştırmaya katılan kronik obstrüktif akciğer hastalığı olan bireylerin Covid-19 Korkusu Ölçeği genel puan ortalaması; %42,4’tür. Bu verilere bakıldığında araştırmaya katılan bireylerin dispne ve korku puanları orta gruptadır. Araştırmaya katılan KOAH’ı olan bireylerin; Covid-19 Korkusu Ölçeği puanları ile Dispne-12 Ölçeği genel puanları arasında orta düzeyde pozitif doğrusal bir ilişki vardır (r= 0,332- p<0,001). Yani KOAH’ı olan bireylerin Covid-19 Korkusu Ölçeği puanları yükseldikçe Dispne-12 Ölçeği genel puanları da yükselmektedir.