Yazar "Demirel, Elanur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Okul öncesi öğretmenlerinin çevresel tutumlarının incelenmesi(Maltepe Üniversitesi, 2019) Doğan, Edanur; Demirel, ElanurAmaç: Bu araştırma ile okul öncesi öğretmenlerinin çevresel tutumlarının ne düzeyde olduğunun incelenmesi amaçlanmaktadır. Yöntem: Bu araştırma da model olarak genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni; 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, Erzurum merkezinde bulunan Yakutiye, Palandöken, Aziziye ilçelerinde resmi ve özel okullarda görev yapan okul öncesi öğretmenlerini kapsamaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, basit seçkisiz atama yolu ile evren içinden seçilen 113 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Fernandez-Manzanal, Rodriguez-Barreiro ve Carrasquer (2007) tarafından geliştirilen; Yurt, Cevher-Kalburan ve Kandır (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan “Çevresel Tutum Ölçeği” (ÇTÖ) kullanılmıştır. Ölçek 4 alt faktör ve 20 maddeden oluşmaktadır. Alt faktörler: Çevresel problemler için eğitim gereksinimi (ÇPİEG), çevre eğitiminde alan gezilerinin önemi (ÇEAGÖ), çevresel kirlilik ve koruma (ÇKVK) ve çevresel koruma hareketi (ÇKH).Yayın Sosyal hizmet kurumunun koruması altındaki 36-72 aylık çocukların oyun oynama eğilimlerinin incelenmesi(Maltepe Üniversitesi, 2019) Demirel, Elanur; Doğan, EdanurAmaç: Bu araştırma da sosyal hizmetler kurumları bünyesinde bulunan okul öncesi dönem çocuklarının oyun oynama eğilimlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Yöntem: Bu araştırma da model olarak genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni; 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, Erzurum ve Erzincan ili sınırları içerisinde bulunan sosyal hizmetler kurumu bünyesindeki 23 çocuktan oluşmaktadır. Araştırmada örnekleme yoluna gidilmemiştir. Evrenin tamamı ele alınmıştır. Veri toplama araçları ise Barnett (1991) tarafından geliştirilen, Keleş ve Yurt (2016) tarafından Türkçeye uyarlanan “Çocuklar İçin Oynama Eğilimi Ölçeği” ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Ölçek 5 alt boyut ve toplam 23 maddeden oluşmaktadır. Kişisel bilgi formunda çocukların cinsiyeti, yaşı (ay), yaşadığı yer, kurumda kalma yılı ve ebeveyn durumu maddeleri yer almaktadır. Ölçek kurumdaki öğretmenler tarafından doldurulmuştur.